placówka Poczty Polskiej placówka Poczty Polskiej

Poczta Polska ze wzrostem sprzedaży prasy i książek w placówkach

Sprzedaż wydawnictw i produktów w placówkach pocztowych to szybko rosnący segment biznesowy Poczty Polskiej. Tylko w pierwszym półroczu 2018 r. klienci w placówkach pocztowych nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet i ponad 1,5 mln szt. książek. Blisko 1200 tytułów prasowych w ponad 4 600 placówkach pocztowych oferuje Poczta Polska w ramach działalności handlowej. Klienci mają do wyboru szeroką gamę gazet codziennych, tygodników, miesięczników oraz gazet specjalistycznych.

Od kilku lat systematycznie rosną przychody Poczty Polskiej z działalności handlowej. W pierwszym półroczu tego roku spółka odnotowała o 24 procent przychodu więcej w segmencie sprzedaży książek i gazet w porównaniu do takiego samego okresu w 2017 roku.

W pierwszej połowie 2018 r. w placówkach pocztowych klienci nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet. Najchętniej kupowane są tygodniki, które stanowią prawie 50% wolumenu. Dziennik codzieny wybiera co piąty klient zainteresowany zakupem  gazet. Bliskość placówek pocztowych oraz szeroka gama prasy sprzyjają decyzjom wyboru placówki jako miejsca zakupu.  

Obecnie w Poczcie Polskiej działa kilkaset samoobsługowych stref handlu umieszczonych w salach obsługi klientów. Strefy są wygodnym rozwiązaniem dla kupujących, którzy sami wybierają produkty i zgłaszają się jedynie w celu dokonania zapłaty, co automatycznie skraca czas obsługi w placówce. Strefy funkcjonują w punktach, które mają największy potencjał sprzedażowy. Wielkość stref w danej lokalizacji uzależniona jest od wolnej powierzchni w placówce, jednak każda z nich posiada pełną gamę asortymentową. Poczta w ten sposób umożliwia sprzedaż nie tylko prasy, ale także drobnych towarów w stosunkowo niskich cenach. Są to przede wszystkim artykuły biurowe, koperty i kartki okolicznościowe, wydawnictwa, artykuły dla dzieci oraz zestawy do pakowania.

- Obserwujemy zmiany zachodzące na rynku i się do nich dostosowujemy. Nowa strategia spółki stawia na dynamiczny rozwój firmy, dlatego poszukujemy nowych rozwiązań, nowych źródeł przychodów. Atutem Poczty Polskiej jest sieć placówek, jesteśmy obecni w każdej polskiej gminie. Nasza oferta cieszy się szczególnym zainteresowaniem poza dużymi miastami. Dzięki nam klienci mogą zapoznać się z aktualną prasą, czy najciekawszymi wydawnictwami książkowymi – mówi Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska stawiając na dynamiczny rozwój działalności handlowej systematycznie wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę. Wpływy z tej działalności będą w perspektywie kilku lat stanowić istotny element całkowitego obrotu Poczty i uzupełnią przychody z usług listowych, paczkowych, logistycznych, cyfrowych i bankowo - ubezpieczeniowych.

Zmiana oferty produktowej

W tym roku Poczta wzbogaciła ofertę wydawnictw książkowych (w tym o tematyce związanej z 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości). Spółka przykłada dużą wagę do oferty sezonowej (np. poradniki sezonowe, czy kosmetyki dedykowane akcji „Lato”). W placówkach pocztowych można kupić m.in. książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystkę, serie dla dzieci i poradniki. Tylko w pierwszym półroczu 2018 r. klienci w placówkach pocztowych nabyli ponad 1,5 mln książek. Najczęściej kupowanymi wydawnictwami są książki dedykowane najmłodszym czytelnikom. W czerwcu br. najlepiej sprzedawały się kartonowe książeczki, książeczki z naklejkami  oraz „Quiz przedszkolaka” Wydawnictwa Aksjomat. Na drugiej pozycji wśród pięciu najpopularniejszych uplasowały się kolorowanki dla dzieci Wydawnictwa Ferment. W wielkiej piątce znalazła się także książka Beaty Pawlikowskiej „Kurs pozytywnego myślenia. Moja wewnętrzna moc.” Wydawnictwa Edipresse.

Osoby zainteresowane zakupem książek mają możliwość zapoznania się z szeroką ofertą wydawniczą dzięki serwisowi poczyta.pl, który prezentuje wydawnictwa dostępne w sieci placówek pocztowych. Dzięki serwisowi klienci mogą sprawdzić, czy w wybranym miejscu znajduje się poszukiwana przez nich książka. Dodatkowo na poczyta.pl można drogą elektroniczną zarezerwować dostępne w placówce wydawnictwa lub złożyć zamówienie z dostawą do wybranej placówki Poczty Polskiej.

Załączniki

placówka Poczty Polskiej

placówka Poczty Polskiej

jpg 18,2 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.