PPO.jpg PPO.jpg

Poczta Polska zdobywa nowe kontrakty na świadczenie usług ochroniarskich

Poczta Polska rozwija usługi na rynku logistyki gotówki. W ubiegłym roku do 20 procent w porównaniu do 2016 roku wzrosły przychody pionu Poczta Polska Ochrona. W tym roku spółka poszerza swoje usługi  i inwestuje w nowe samochody opancerzone.

Poczta Polska Ochrona (PPO) zajmuje się nie tylko przewozem i ochroną pieniędzy, ale także obsługą bankomatów i wpłatomatów oraz ochroną i zabezpieczeniem technicznym obiektów. Obecnie przychody z ochrony fizycznej stanowią około 10 % , zaś z szeroko rozumianej  obsługi gotówki 75 %. Pozostałe usługi w tym m.in. monitoring, zabezpieczenie techniczne i inne stanowią 15%.

Dzięki zadowoleniu PKO BP z pracy PPO na początku tego roku Poczta rozszerzyła swoje usługi o kolejne pięć centrów zarządzania gotówką banku. Znacząco rozszerzono współpracę z Alior Bank oraz innymi dużymi bankami. Wśród największych klientów PPO znajduje się ponadto m.in.: Eurocash S.A., Rossman Polska Sp. z o.o. oraz Castorama Polska Sp. z o.o.

 - Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę IQS, 99 % ankietowanych pozytywnie oceniło pracę pocztowych konwojentów. Cieszą nas tak dobre oceny, ale też zobowiązują do tego, by nie zawieść zaufania, jakim obdarzają nas nasi partnerzy – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu w Poczcie Polskiej.

W ramach umowy z lotniskiem w Pyrzowicach, Poczta Polska realizuje usługę polegającą na kontroli bezpieczeństwa osób, bagażu podręcznego, bagażu rejestrowanego oraz kontroli bezpieczeństwa ładunków i poczty. Odpowiada za niedopuszczenie do  zagrożenia mienia i życia lub  popełnienia aktu terroru. W 2017 roku PPO obsłużyła w Porcie Lotniczym Katowice – Pyrzowice o 668 837 pasażerów więcej, niż w roku poprzednim. To wzrost o 20,78 % w stosunku do 2016 roku.

 - Poczta Polska Ochrona zajmuje się kontrolą bezpieczeństwa w Katowice Airport od marca 2017 roku. Z perspektywy prawie roku współpracy możemy stwierdzić, że profesjonalne usługi świadczone przez PPO zapewniają najwyższym poziom bezpieczeństwa, a jest to jeden z kluczowych elementów funkcjonowania każdego lotniska użytku publicznego – powiedział Artur Tomasik, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej portem lotniczym w Pyrzowicach.

Inwestując w usługi ochroniarskie, Poczta Polska zdecydowała się przyjąć ofertę przygotowaną przez mLeasing Sp. z o. o. i  od początku roku leasinguje 226 nowych, opancerzonych bankowozów Citroen Jumper, których zadaniem jest transport  dokumentów niejawnych, gotówki oraz innych wartości pieniężnych.

Obecnie PPO posiada blisko 500 specjalistycznych pojazdów przystosowanych do przewozu wartości, zatrudnia blisko 3 tys. kwalifikowanych pracowników ochrony i zabezpiecza ok. 4500 obiektów w kraju.

Zdaniem ankietowanych przez firmę IQS klientów, Poczta Polska realizuje usługi w zakresie obsługi gotówki na wysokim i bardzo wysokim poziomie. 21%  respondentów twierdzi, że w ciągu ostatniego roku jakość osiągnęła jeszcze wyższy poziom.

Ze wspomnianych badań przeprowadzonych w sierpniu ubiegłego roku na próbie przedstawicieli 310 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski wynika, że główne atuty PPO to: zapewnienie poczucia bezpieczeństwa powierzonej gotówki oraz terminowość świadczonej usługi. 99% ankietowanych jest zadowolonych ze współpracy z Pocztą Polską S.A., a zdecydowaną większość (blisko 70%) stanowią klienci bardzo zadowoleni, przy czym im dłuższe ich doświadczenie w korzystaniu z usług PPO, tym większy odsetek klientów bardzo zadowolonych. Co więcej, zdecydowana większość ponownie wybrałaby Pocztę Polską. 83% ankietowanych wskazało, że zdecydowana większość konwojentów Poczty Polskiej terminowo realizują usługę.

Poczta Polska w zakresie obsługi gotówki świadczy i oferuje usługi podmiotom zewnętrznym, zarówno biznesowym jak i instytucjonalnym, takim jak np.: instytucje państwowe, spółki skarbu państwa, instytucje rządowe i samorządowe, duże sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Pion Poczta Polska Ochrona wspiera klientów w optymalizacji szeroko rozumianych kosztów związanych z obsługą gotówki. W tym celu doskonali procesy wewnątrz PPO, rozwija narzędzia usprawniające współpracę oraz ofertę produktową i dostosowuje usługi do potrzeb klientów.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.