Poczta Polska _ KEP Poczta Polska _ KEP

Poczta Polska zdała maturę na 100 procent

Poczta Polska doręczyła w tym roku prawie 26 000 przesyłek z testami maturalnymi. Trafiły one do ponad 6 tysięcy szkół w całej Polsce we wskazanym terminie.  

Poczta, jako jedyny operator logistyczny w Polsce spełnia warunki, aby realizować umowy  na doręczanie przesyłek z zawartością tak wrażliwego wolumenu jak testy egzaminacyjne do szkół. Tego typu przesyłkę trudno porównać do innych usług kurierskich. Muszą być dostarczone jednocześnie do tysięcy szkół w dniach, w których odbywają się egzaminy, i to w ściśle określonych godzinach. Odbywa się to zgodnie z podanymi przez MEN czterema terminami.  Każdy uczeń ma otrzymać swój test na czas. Zaplanowane są też reakcje na sytuacje awaryjne, jeśli np. dyrektor szkoły po otwarciu przesyłki i przeliczeniu arkuszy stwierdziłby za małą liczbę testów. Poczta Polska jest przygotowana na takie sytuacje. Jeszcze przed rozpoczęciem egzaminu dostarcza dodatkowy egzemplarz testu.  

Powodzenie całej akcji dystrybucji i doręczania korespondencji z zadaniami maturalnymi zależy od wielu czynników. Potrzebna jest odpowiednia sieć dobrze skomunikowanych sortowni i placówek, a także sztab profesjonalistów: logistyków, listonoszy i kurierów. Niezbędne jest też odpowiednie planowanie, koordynacja i nadzór nad całym procesem. Właściwe zabezpieczenie przesyłek w sortowniach i ścisły nadzór nad ich opracowaniem i dostarczaniem  muszą być zagwarantowane. To zadanie poufne i wymagające zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa, jest niezbędne dla właściwego przebiegu egzaminów maturalnych.  

Współpraca Spółki z Ministerstwem Edukacji Narodowej trwa od 15 lat. Oddzielnie co roku przeprowadzany jest przetarg na świadczenie usługi  druku testów egzaminacyjnych, do którego stają wyspecjalizowane firmy. W tym roku testy egzaminów zarówno gimnazjalnych, jak i maturalnych, na zlecenie MEN, po raz pierwszy drukowało konsorcjum Samindruk z Brodnicy. Współpraca z nową drukarnią wymagała od Poczty Polskiej przygotowania procesu obsługi i dystrybucji. Co roku spółka stara się wprowadzić innowacyjne rozwiązania i usprawnić procesy, które udoskonalą bezpieczeństwo procesu i zapewnią jakość usługi.  

Matury to jeden z rodzajów przesyłek specjalnych, obsługiwanych przez Pocztę Polską. Na podobnych zasadach doręczane są także testy gimnazjalne oraz materiały na egzaminy zawodowe.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.