Poczta Polska zawsze blisko ludzi – już od 466 lat Poczta Polska zawsze blisko ludzi – już od 466 lat

Poczta Polska zawsze blisko ludzi – już od 466 lat

18 października obchodzony jest Dzień Poczty Polskiej. To jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Instytucja od początku swojego istnienia nierozerwalnie związana z Polską, zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Poczta Polska, która przechodzi proces transformacji, nieprzerwanie świadczy usługi od 466 lat. Sieć placówek, tradycja i zaufanie społeczne do Pocztowców są ogromnym kapitałem, w oparciu o który warto budować przyszłość. Nie będzie to jednak możliwe bez poprawy organizacji pracy i inwestycji w technologię.

Poczta Polska powstała 18 października 1558 r., a więc w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. Od początku swego istnienia była czymś więcej niż tylko firmą przesyłającą listy. Zawsze blisko ludzi, niezależnie od okoliczności. Udział Poczty w życiu społecznym i gospodarczym Polski był nie do zastąpienia. Kluczową rolę Poczta odegrała w okresie zaborów, kiedy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami, a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Zgodnie z wdrożonym Planem Transformacji, konsekwentnie realizowane są projekty mające na celu dbałość o jak najwyższą jakość usług i sukcesywne eliminowanie długu technologicznego poprzez zwiększenie nakładów na inwestycje w obszarze IT oraz logistyki.

Badania pokazują, że Poczta pomimo trudnej sytuacji cieszy się niemal najwyższym wskaźnikiem zaufania spośród instytucji w Polsce, a jej pracownicy – zwłaszcza listonosze – pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem. Nierzadko – zarówno w małych, jak i w dużych miejscowościach – są także jednymi z nielicznych osób, które regularnie odwiedzają samotne, starsze osoby i interesują się ich losem. Traktują swoją pracę wyjątkowo i mają poczucie, że polega ona nie tylko na realizacji codziennych zadań.

Historia Poczty Polskiej to przykład ewolucji technologicznej i adaptacji do zmieniającego się świata. Od posłańców konnych, przez pierwsze karety pocztowe, aż po pociągi i samoloty - każda epoka wnosiła wkład w system przekazywania przesyłek. Dziś, w dobie powszechnej cyfryzacji, potrzebne jest przedefiniowanie roli Poczty, jej zadań i funkcji, które może pełnić dla społeczeństwa. Warto inspirować się rozwiązaniami funkcjonującymi w innych krajach, których poczty już przeszły przez ścieżkę transformacji.

Obchodząc 466-lecie Poczty Polskiej, celebrujemy nie tylko jej przeszłość, tradycję i rolę, jaką pełniła przez stulecia, ale także myślimy o przyszłości i rozwoju Spółki w służbie na rzecz nowoczesnego społeczeństwa cyfrowego. Celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-polecony czy kryptoznaczek. Łącząc tradycję z nowoczesnością Poczta może nie tylko utrzymać swoją historyczną rolę w łączności i logistyce, ale także budować pozycję nowoczesnej i zrównoważonej instytucji, gotowej sprostać realiom zmieniającej się rzeczywistości.

Załączniki

Poczta Polska zawsze blisko ludzi

Poczta Polska zawsze blisko ludzi

jpg 265,2 kB Pobierz
Poczta Polska zawsze blisko ludzi

Poczta Polska zawsze blisko ludzi

jpg 510,3 kB Pobierz
Poczta Polska zawsze blisko ludzi

Poczta Polska zawsze blisko ludzi

jpg 473,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.