teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: zapłać kartą w placówce pocztowej

Poczta Polska zakończyła instalację terminali płatniczych dzierżawionych od firmy eService. W ponad 4600 placówkach narodowego operatora klienci Poczty Polskiej mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS. To kolejna usługa wdrożona w ostatnich miesiącach zwiększająca komfort korzystania z oferty Poczty Polskiej.

We wszystkich placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zostały zainstalowane nowoczesne terminale płatnicze. Wdrożenie objęło łącznie ponad 4600 placówek, w których zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService, które jest największym agentem rozliczeniowym w Polsce.

Duże możliwości pocztowych POS-ów

Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę oraz ułatwienie i przyspieszenie obsługi, co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego. Poczta Polska promuje również płatność kartą w swojej najnowszej kampanii marketingowej dotyczącej nowej, atrakcyjnej oferty na wysyłkę paczek.

Terminale POS dostarczone przez eService zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług takich jak np.: doładowania telefonów komórkowych, wypłata gotówki - co może być szczególnie istotne dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat czy cashback (wypłata gotówki przy okazji zakupów). W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania  płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami  bezpośrednio u kuriera.

Klienci Poczty w ciągu ostatnich tygodni podczas pilotażu usługi wykonali już ponad 500 tysięcy transakcji kartami płatniczymi Visa i Mastercard.

Poczta Polska ważnym składnikiem infrastruktury państwa

Poczta Polska jako instytucja zaufania publicznego z wielowiekową tradycją jest naturalnym partnerem w świadczeniu usług na rzecz państwa i obywateli. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Poczta jako narodowy operator podejmuje liczne działania w zakresie rozwoju innowacyjnych usług oraz rozwoju e–administracji. O skali zaangażowania w projekty digitalizacyjne świadczy realizowany obecnie projekt elektronicznego systemu potwierdzania odbioru (EPO) na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W ramach tego wdrożenia już teraz w placówkach Poczty Polskiej działa 2000 tzw. signature padów służących do rejestracji odręcznych podpisów, a listonosze dostarczają sądową korespondencję z użyciem 5700 wielofunkcyjnych tabletów. W najbliższych tygodniach pocztowe placówki finalnie zostaną wyposażone w ok. 9000 signature padów a listonosze w 20 000 tabletów. Zastosowane w tym projekcie rozwiązania technologiczne dadzą Poczcie możliwości zaoferowania dodatkowych, innowacyjnych usług dla administracji oraz obywateli.

– Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty. Od kilku miesięcy nasi listonosze prowadzą obsługę korespondencji sądowej za pośrednictwem nowoczesnego sytemu IT oraz tabletów, które w przyszłości pozwolą na oferowanie dodatkowych usług. Poczta Polska to także sprawdzony od lat partner państwa polskiego. Dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury w zakresie strategicznej współpracy w obszarze cyfryzacji państwa Poczta Polska ma szansę stać się jednym z filarów nowoczesnej e-administracji. – podkreśla Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Współpraca z Pocztą Polską to dla ogromne wyróżnienie. Cieszymy się, że możemy wspólnie wpływać na rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce oraz budować jeszcze bardziej nowoczesne i innowacyjne społeczeństwo.– dodaje Marek Paradowski, Prezes eService z konsorcjum prowadzącego wdrożenie obsługi kart płatniczych w Poczcie Polskiej.

Uruchomienie płatności kartami w placówkach pocztowych wpisuje się w rządowy Program Rozwoju Cyfrowej i Bezgotówkowej Gospodarki w ramach inicjatywy zwiększenia obrotu bezgotówkowego.

Załączniki

Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe.png

Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe.png

png 141,5 kB Pobierz
Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe dla administracji.png

Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe dla administracji.png

png 56,5 kB Pobierz
Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe dla biznesu.png

Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe dla biznesu.png

png 66,1 kB Pobierz
Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe dla obywateli.png

Operator Narodowy - wybrane usługi cyfrowe dla obywateli.png

png 57,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.