Poczta Polska: zapłać kartą w placówce pocztowej
Poczta Polska zakończyła instalację terminali płatniczych dzierżawionych od firmy eService. W ponad 4600 placówkach narodowego operatora klienci Poczty Polskiej mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS. To kolejna usługa wdrożona w ostatnich miesiącach zwiększająca komfort korzystania z oferty Poczty Polskiej.
We wszystkich placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zostały zainstalowane nowoczesne terminale płatnicze. Wdrożenie objęło łącznie ponad 4600 placówek, w których zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService, które jest największym agentem rozliczeniowym w Polsce.
Duże możliwości pocztowych POS-ów
Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę oraz ułatwienie i przyspieszenie obsługi, co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego. Poczta Polska promuje również płatność kartą w swojej najnowszej kampanii marketingowej dotyczącej nowej, atrakcyjnej oferty na wysyłkę paczek.
Terminale POS dostarczone przez eService zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług takich jak np.: doładowania telefonów komórkowych, wypłata gotówki - co może być szczególnie istotne dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat czy cashback (wypłata gotówki przy okazji zakupów). W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera.
Klienci Poczty w ciągu ostatnich tygodni podczas pilotażu usługi wykonali już ponad 500 tysięcy transakcji kartami płatniczymi Visa i Mastercard.
Poczta Polska ważnym składnikiem infrastruktury państwa
Poczta Polska jako instytucja zaufania publicznego z wielowiekową tradycją jest naturalnym partnerem w świadczeniu usług na rzecz państwa i obywateli. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Poczta jako narodowy operator podejmuje liczne działania w zakresie rozwoju innowacyjnych usług oraz rozwoju e–administracji. O skali zaangażowania w projekty digitalizacyjne świadczy realizowany obecnie projekt elektronicznego systemu potwierdzania odbioru (EPO) na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W ramach tego wdrożenia już teraz w placówkach Poczty Polskiej działa 2000 tzw. signature padów służących do rejestracji odręcznych podpisów, a listonosze dostarczają sądową korespondencję z użyciem 5700 wielofunkcyjnych tabletów. W najbliższych tygodniach pocztowe placówki finalnie zostaną wyposażone w ok. 9000 signature padów a listonosze w 20 000 tabletów. Zastosowane w tym projekcie rozwiązania technologiczne dadzą Poczcie możliwości zaoferowania dodatkowych, innowacyjnych usług dla administracji oraz obywateli.
– Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty. Od kilku miesięcy nasi listonosze prowadzą obsługę korespondencji sądowej za pośrednictwem nowoczesnego sytemu IT oraz tabletów, które w przyszłości pozwolą na oferowanie dodatkowych usług. Poczta Polska to także sprawdzony od lat partner państwa polskiego. Dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury w zakresie strategicznej współpracy w obszarze cyfryzacji państwa Poczta Polska ma szansę stać się jednym z filarów nowoczesnej e-administracji. – podkreśla Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.
– Współpraca z Pocztą Polską to dla ogromne wyróżnienie. Cieszymy się, że możemy wspólnie wpływać na rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce oraz budować jeszcze bardziej nowoczesne i innowacyjne społeczeństwo.– dodaje Marek Paradowski, Prezes eService z konsorcjum prowadzącego wdrożenie obsługi kart płatniczych w Poczcie Polskiej.
Uruchomienie płatności kartami w placówkach pocztowych wpisuje się w rządowy Program Rozwoju Cyfrowej i Bezgotówkowej Gospodarki w ramach inicjatywy zwiększenia obrotu bezgotówkowego.