Poczta Polska zapewnia kolejnemu operatorowi pocztowemu dostęp do infrastruktury

Realizując wymóg wynikający z Prawa Pocztowego, Poczta Polska zapewnia kolejnemu operatorowi pocztowemu dostęp do pocztowej infrastruktury. Umowa z InPost S.A. dotyczy oddawczych skrzynek pocztowych. To już siódmy operator z którym Poczta Polska ma umowę w zakresie udostępnienia infrastruktury pocztowej.

Własne oddawcze skrzynki pocztowe Poczty Polskiej, nazywane też skrzynkami przydrożnymi, lokalizowane są na terenach wiejskich lub obszarach o rozproszonej zabudowie. Umowa przewiduje przekazanie doręczycielom operatora prywatnego kluczyków do korzystania ze skrzynek i opłacanie abonamentu za dostęp. Kontrakt został zawarty zgodnie z art. 66 Prawa pocztowego, który nakłada na operatora wyznaczonego konieczność udostępnienia odpłatnie niektórych zasobów Poczty Polskiej.

Udostępnianie tego rodzaju skrzynek może odbyć się pod warunkiem złożenia przez zainteresowanego operatora pocztowego odpowiedniego wniosku i zawarcia umowy. Do tej pory, Poczta Polska S.A., oprócz umowy na dostęp do własnych oddawczych skrzynek pocztowych, podpisała z siedmioma operatorami pocztowymi również umowy na dostęp do innych elementów własnej infrastruktury, takich jak skrytki pocztowe, czy możliwość korzystania z kodów pocztowych.

Pełny regulamin i cennik usługi zatwierdzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej znajduje się na stronie: www.poczta-polska.pl

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.