wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -4 wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -4
CSR

Poczta Polska: zaopatrzenie magazynów wojewodów i szpitali - to aktualne zlecenia logistyczne realizowane dla RARS

67 tys. palet oraz 36 tys. przesyłek kurierskich ze sprzętem medycznym i środkami bezpieczeństwa – tak Poczta Polska wspiera walkę z koronawirusem, od roku wykonując usługi logistyczne na rzecz instytucji walczących z pandemią. Spółka dostarcza m.in. niezbędne środki ochrony osobistej, sprzęt dla placówek medycznych i aptek oraz wspiera w zakresie logistycznym tworzenie tymczasowych szpitali. Obecnie trwa dystrybucja maseczek do magazynów wojewodów, przesyłki paletowe ze sprzętem są także dostarczane do szpitali. 

Pocztowcy transportują palety z maseczkami i sprzętem ratującym chorych na COVID-19 ze składnic Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych do magazynów wojewódzkich. Są one wykorzystywane w akcji pn.: "Maseczka dla obywatela". W ostatnim czasie Poczta zrealizowała takie transporty do magazynów w czterech województwach: warmińsko-mazurskim, pomorskim, mazowieckim i lubuskim. Przesyłki paletowe ze sprzętem docierają także do szpitali i szpitali tymczasowych w całym kraju. Na bieżąco zaopatrywana jest hurtownia farmaceutyczna, która przygotowuje pakiety dla punktów szczepień.

- Wyzwania logistyczne, którym na co dzień stawiamy czoło, wymagają sprawnej organizacji łańcucha dostaw i rzetelnych partnerów, którzy wspólnie z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych tym wyzwaniom podołają. Bez wątpienia takim partnerem jest Poczta Polska, z którą współpracujemy na wielu płaszczyznach i stale tę współpracę pogłębiamy. Cieszę się, że zawarte przed kilku miesięcy porozumienie, pozwala nam rozwijać zakres kooperacji, dzięki czemu skutecznie realizujemy powierzane nam zadania w walce z pandemią. Obecnie współpracujemy nie tylko w obszarze dystrybucji środków ochrony osobistej i sprzętu medycznego, ale także organizacji zaplecza materiałowego, niezbędnego do utrzymania newralgicznego łańcucha dostaw szczepionek przeciw Covid-19 – Michał Kuczmierowski, prezes Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

Dotychczas, w ramach współpracy z Ministerstwem Zdrowia i Rządową Agencją Rezerw Strategicznych (wcześniej: Agencją Rezerw Materiałowych), Poczta Polska doręczyła ponad 67 tysięcy przesyłek paletowych ze sprzętem medycznym oraz środkami ochrony osobistej. Tylko w tym roku Spółka obsłużyła 1290 zleceń na łączną ilość prawie 11 tysięcy przesyłek paletowych. Przetransportowane materiały swoją wysokością (ustawiając paletę na palecie) odpowiadają ponad pięciuset Pałacom Kultury i Nauki, a swoją długością (ustawiając paletę obok palety)  - trasie z Krakowa do Katowic. 

- Poczta jest największą Spółką infrastrukturalną i logistyczną w kraju, w czasach epidemii jesteśmy partnerem dla instytucji rządowych walczących z zagrożeniem koronawirusem. Działamy nieprzerwanie świadcząc usługi pocztowe, logistyczne i finansowe dla obywateli, firm i instytucji, zapewniamy sprawną i profesjonalną obsługę nawet najbardziej wymagających i niestandardowych zleceń, które realizujemy dla RARS i Ministerstwa Zdrowia – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej. 

Poczta Polska od początku wystąpienia zagrożenia wirusem SARS-Cov-19 wspomaga Ministerstwo Zdrowia w realizacji dystrybucji środków ochrony. Spółka realizuje szereg zadań, m.in. w zakresie magazynowania, konfekcjonowania, transportu paletowego oraz usług paczkowych. Wykonuje dostawy do: szpitali (w tym szpitali tymczasowych), magazynów wojewodów, placówek POZ, Domów Pomocy Społecznej, stacji krwiodawstwa, jednostek straży pożarnej, policji czy Wojska Polskiego oraz aptek. Poczta Polska dostarczała również środki dezynfekujące dla szkół i przedszkoli.  

– Poczta Polska wykorzystuje swoją infrastrukturę logistyczną i doświadczenie w obsłudze różnorodnych przesyłek, zarówno standardowych paczek jak i przesyłek paletowych. Usługi dla Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych to dla nas ważne zadanie, pokazujące, że nawet w trakcie pandemii możemy kompleksowo obsługiwać klientów, wymagających niestandardowych usług – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej. 

Realizację pierwszych zleceń w ramach walki z COVID Poczta Polska rozpoczęła w połowie marca 2020r. Początkowo firma dostarczała tylko płyny dezynfekcyjne do: PSSE, POZ, szpitali, NFZ, policji, straży granicznej, aptek, MOW, MOS RSKiK. W ciągu ok. 2 tygodni dostarczono ponad 40 tysięcy butelek (5l) z płynami dezynfekcyjnymi. Ze względu na stale rosnącą ilość zamówień oraz zmianę specyfiki zamówień ze strony Ministerstwa Zdrowia, postanowiono utworzyć w ramach własnej infrastruktury magazyny dedykowane temu przedsięwzięciu w Łodzi i Grodzisku Mazowieckim. Od czasu utworzenia magazynów rozpoczęto zadania związane z konfekcjonowaniem i dystrybucją pakietów ochronnych w skład których wchodziły: płyny dezynfekcyjne, maseczki, rękawiczki, przyłbice, kombinezony, gogle. Do chwili obecnej dostarczono ponad 50 tysięcy zleceń i ok. tysiąca palet.

Od początku pandemii Poczta Polska zrealizowała dla Ministerstwa Zdrowia ponad 8 tysięcy zleceń transportowych. Przewozy odbywały się w trybie całodobowym, także w weekendy. Ponadto, w ramach projektu DOM, doręczono już ponad 500 000 pulsoksymetrów pacjentom niewymagającym hospitalizacji.  

Załączniki

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -1

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -1

jpg 137,4 kB Pobierz
wsparcie logistyczne Poczty Polskiej - 2

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej - 2

jpg 1,1 MB Pobierz
wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -3

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -3

jpg 704,7 kB Pobierz
wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -4

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -4

jpg 861,2 kB Pobierz
wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5

wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5

jpg 552,3 kB Pobierz
500 000 pulsoksymetrów dostarczonych przez Pocztę Polską

500 000 pulsoksymetrów dostarczonych przez Pocztę Polską

jpg 1,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.