Listonosz_1.jpg Listonosz_1.jpg

Poczta Polska zaopatruje swoich pracowników w środki ochrony osobistej

Kilka tysięcy przesłon oddzielających pracowników obsługi od klientów w pocztowych placówkach, ponad 600 tysięcy maseczek dla pracowników, półtora miliona par jednorazowych rękawiczek oraz płyny do dezynfekcji - to tylko część środków ochronnych wprowadzonych w Poczcie Polskiej na rzecz ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem.

Do tej pory pracownicy Poczty Polskiej otrzymali: ponad 128 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml,  blisko 260 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 100 ml, ponad 64 tys. litrów płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni, ponad 1,5 mln par rękawiczek jednorazowego użytku, blisko 230 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania i ponad 400 tys. sztuk maseczek jednorazowych. Dodatkowo zakupiono blisko 12 tys. przyłbic plastikowych. Zakupy trudno dostępnych początkowo środków były prowadzone na całym świecie z wykorzystaniem  wszelkich posiadanych przez Pocztowców kontaktów. Obecnie coraz więcej artykułów ochronnych Poczta kupuje w Polsce, od rodzimych producentów.

Pocztowcy są wyposażeni w środki niezbędne do ochrony osobistej. Wprowadziliśmy też odpowiednie zabezpieczenia w placówkach pocztowych i procedury w sortowniach, które ograniczają wzajemne kontakty między pracownikami. Te wszystkie działania zmniejszają ryzyko zakażenia, podejmujemy je w trosce o pracowników i naszych klientów – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

W ramach współpracy z Agencją Rezerw Materiałowych w najbliższym czasie trafi do Poczty Polskiej 100 tys. rękawiczek, 50 tys. maseczek jednorazowych, 5 tys. litrów płynu do dezynfekcji rąk oraz 5 tys. litrów płyny do dezynfekcji powierzchni. Pocztowcy otrzymali również maseczki od współpracujących firm – chińskiego Sinotransu oraz Grupy ECDP.

We wszystkich sortowniach pracownikom sprawdzana jest temperatura, pracownicy z najmniejszymi objawami infekcji proszeni są o pozostanie w domach i kontakt z lekarzem lub służbami sanitarnymi. Podstawą jest zachowanie higieny, począwszy od higieny rąk, po zwiększenie częstotliwości sprzątania oraz odkażania powierzchni i pomieszczeń wspólnych.

Z  uwagi na rolę, jaką Poczta Polska odgrywa w państwie, mimo pandemii świadczymy swoje usługi na rzecz wszystkich obywateli, instytucji i firm. Część przyjętych rozwiązań może wiązać się z pewnymi utrudnieniami. Prosimy jednak o wyrozumiałość, ponieważ podejmowane przez nas działania mają minimalizować ryzyko zachorowania. Bezpieczeństwo pracowników i klientów jest dla nas najważniejsze – podkreśla Andrzej Bodziony.

W ramach działań ograniczających rozprzestrzenianie koronawirusa Poczta Polska zorganizowała w placówkach specjalne strefy bezpieczeństwa wyznaczające, jaka powinna być minimalna odległość między pracownikiem i klientem. Dodatkowo zainstalowano ponad 4 tys. przesłon w ponad 1700 placówkach pocztowych, w których nie było zabezpieczenia w postaci szyb. Klienci oczekujący na obsługę powinni zachować między sobą co najmniej 2 m odległości.

Załączniki

Listonosz_1.jpg

Listonosz_1.jpg

jpg 200,4 kB Pobierz
Poczta_Polska_Ochrona_2.jpg

Poczta_Polska_Ochrona_2.jpg

jpg 175,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.