Placówka pocztowa_ Poczta Polska (1).jpg Placówka pocztowa_ Poczta Polska (1).jpg

Poczta Polska zanotowała 400 mln złotych przychodu ze sprzedaży produktów w placówkach

Działalność handlowa w ubiegłym roku przyniosła Poczcie Polskiej 400 mln zł przychodu. Spółka zakłada, że w tym roku uda się  uzyskać nawet pół miliarda złotych. Zgodnie z nową strategią rozwoju  Poczta w segmencie handlu zamierza dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów towarów pocztowych, papierniczych, biurowych, prasy i wydawnictw.

Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Zgodnie z nową strategią, ta sieć stale się rozwija. Placówki  są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe  lokalnym społecznościom. Asortyment Poczty Polskiej uzupełnia  luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach, gdzie nie funkcjonują sklepy konkurencji w tej branży. – Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż  wydawnict z płytami, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. W ofercie Poczty są książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne,  beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.

Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 roku przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln.

W tym roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Celem jest zwiększenie przychodów o 20 procent. Spółka, zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się liczącym  dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy. – Porządkujemy naszą ofertę w placówkach. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż detaliczna w placówkach pocztowych będzie znacząco rosła w kolejnych latach, dzięki trafianiu w oczekiwania naszych klientów oraz atrakcyjniejszemu prezentowaniu produtków. Jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem dla firm, których produkty są sprzedawane w naszych placówkach – mówi Grzegorz Kurdziel.

Poczta Polska konsekwentnie stawia na sprzedaż samoobsługową, która jest wygodna dla klientów. W ofercie jest  pełna paleta towarów pocztowych: koperty w różnych rodzajach i formatach, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe.

Dane z ubiegłego roku potwierdzają, że artykuły te są chętnie kupowane. W  2017 roku szczególnym zainteresowaniem cieszyły się między innymi książeczki dla dzieci, zaś z książek dla dorosłych – wydawnictwa o tematyce kulinarnej. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w 2017 roku produktów znalazły się wydawnictwa dla dzieci z serii album z naklejkami oraz wydawnictwa z serii Bystrzaki. Popularnością cieszyły się pozycje z przepisami siostry Anastazji.

Chętnie kupowane były gry i zabawki oraz drobne słodycze. Ponadto pocztowa oferta podstawowa wzbogacana jest asortymentem sezonowym i okolicznościowym.

 

Załączniki

Placówka pocztowa_ Poczta Polska (1).jpg

Placówka pocztowa_ Poczta Polska (1).jpg

jpg 3,0 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.