Listonoszka.jpg Listonoszka.jpg

Poczta Polska zakupiła 100 tys. maseczek z wkładkami filtrującymi dla listonoszy

Operator pocztowy od początku epidemii koronawirusa zaopatruje swoich pracowników w środki ochrony osobistej. Do placówek pocztowych trafiła właśnie kolejna partia maseczek wielokrotnego użytku z logotypem firmy. Pocztowcy otrzymali już ponad milion maseczek różnego typu.

Zasoby środków ochronnych Poczta Polska uzupełnia na bieżąco. Spółka zakupiła właśnie dla pracowników 100 tys. niebieskich maseczek z logotypem firmy.  Są to produkty wielorazowego użytku z wkładkami filtrującymi, które sukcesywne będą zastępować dotychczas używane maseczki. W pierwszej turze 50 tys. zostało już przesłanych do placówek, druga tura zaopatrzenia, w ramach której zostanie rozdystrybuowanych kolejnych 50 tys. środków ochrony osobistej zostanie dostarczona pracownikom w tym tygodniu.

- Bezpieczeństwo klientów oraz pocztowców są dla nas w Poczcie najważniejsze. Obecnie Spółka posiada zapas środków ochrony na ten rok. Chcemy być dobrze przygotowani do sezonu jesiennego, stąd decyzja o zakupie innych niż dotychczas maseczek z dodatkowymi filtrami, które będą wykorzystywane głównie przez listonoszy i pracowników ochrony. Pomimo trudnej sytuacji finansowej Spółki nie oszczędzamy na bezpieczeństwie i już teraz przygotowujemy się do zakupów maseczek, płynów do dezynfekcji i przyłbic na przyszły rok - mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta na bieżąco uzupełnia zasoby jednorazowych rękawiczek. Nabyła ich w sumie 12,5 mln par. Ponadto od początku trwania epidemii operator pocztowy kupił ponad milion różnego typu maseczek oraz 820 tysięcy płynów do dezynfekcji rąk. Środki te pomagają bezpiecznie obsługiwać klientów. Pocztowcy zostali także wyposażeni w ponad 81 tys. przyłbic.

Aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, pocztowcy przypominają klientom, jak ważne jest zachowywanie prawidłowego dystansu i przestrzegania wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w placówkach pocztowych powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także mieć zasłonięte nos i usta.

Spółka zadbała również o środki bezpieczeństwa wewnątrz placówek pocztowych. Do tej pory zakupiono 37 tys.  szt. płynów do dezynfekcji powierzchni oraz zainstalowała 5800 przesłon w placówkach, oddzielających klientów od obsługujących. Natomiast w sortowniach przesyłek Poczta Polska przeprowadziła już 315 dezynfekcji prewencyjnych, które są dodatkowym działaniem ze strony pracodawcy zapewniającym bezpieczeństwo pracownikom.

Firma działa transparentnie, informuje pracowników na bieżąco o sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem oraz o sposobach zachowywania bezpieczeństwa.

Załączniki

Listonoszka.jpg

Listonoszka.jpg

jpg 383,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.