biuro prasowe 1190x670 N (9) biuro prasowe 1190x670 N (9)

Poczta Polska zachęca do kultywowania tradycji wysyłania świątecznych kartek i karnetów

Wysyłanie życzeń na Boże Narodzenie to bardzo stary obyczaj. W wersji tradycyjnej hołduje jej już coraz mniej osób, a Polska jest jednym z krajów, który rezygnuje z niej najszybciej w Europie. Poczta Polska chce przełamać ten trend – zachęca do wysyłania życzeń w formie papierowej oraz umożliwia zakup kartek i karnetów świątecznych.

Życzenia spisane na pergaminie wysyłano już w starożytnym Egipcie, w Europie – w okolicach XV lub XVI wieku. Zwrotu „Wesołych Świąt” po raz pierwszy użyto w liście wysłanym w 1534 roku, a pierwszy przedmiot przypominający kartkę świąteczną – bogato zdobiony manuskrypt – w 1611 roku otrzymał król Anglii Jakub I. Kartki świąteczne, jakie znamy obecnie, pojawiły się w XIX wieku. 

Jak pokazują dane zebrane przez Eurostat z 19 państw europejskich, produkcja kartek świątecznych spadła w Polsce o 93 proc. ciągu ostatnich dziesięciu lat (lata 2009-2019). Trend spadkowy widoczny jest niemal we wszystkich krajach europejskich. Życzenia coraz częściej wysyłamy przez komunikatory internetowe, w formie SMS-ów, MMS-ów i maili.

Poczta Polska, jako firma z kilkusetletnią tradycją, jest strażnikiem zwyczajów, które łączą ludzi, także w tak szczególnych chwilach, jak najbardziej wyczekiwane święta w roku. Już od listopada w placówkach pocztowych można kupić okolicznościowe kartki  i karnety z motywem Bożego Narodzenia – religijne i świeckie, z życzeniami i do samodzielnego wypisywania, minimalistyczne i bogato zdobione. Wśród nich są wzory przestrzenne, np. z możliwością rozłożenia szopki, z konfetti, grające, z opłatkiem wigilijnym lub z dodatkiem w postaci tekstu kolęd czy też  przepisów na potrawy wigilijne. Najtańsze kosztują 2,25 zł, najdroższe – 13,90 zł. Do tego, aby wysłać bliskim kartkę  z życzeniami na święta, zachęcają plakaty w placówkach pocztowych.

W sieci sprzedaży Poczty Polskiej wciąż dostępne są zestawy na wigilijny stół (sianko i opłatek), produkty do dekoracji domu i choinki oraz szereg rzeczy, które mogą znaleźć się pod choinką jako gwiazdkowe prezenty – książki dla dzieci i dorosłych, kolorowanki, gry, artykuły i zestawy plastyczne, zestawy kosmetyków i herbat, słodycze oraz torebki prezentowe i bileciki do prezentów.  Wszystkie produkty dostępne są w wielu wariantach i w różnych cenach. W placówkach pocztowych lub przez Internet można zamówić także personalizowany list albo film od Świętego Mikołaja.

Do świąt w placówkach pocztowych trwa również zbiórka darów dla potrzebujących, podopiecznych różnych instytucji pomocowych. W tym roku organizuje ją „Pocztowy Dar” we współpracy z fundacjami: Inicjatywa, Happy Kids, Liga Superbohaterów oraz Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie „Tęcza Serc”. W 2022 roku do potrzebujących trafiło w ten sposób wsparcie o wartości ponad 2,2 mln zł.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.