teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska z umową na obsługę Sklepu Allegro

Poczta Polska nawiązała strategiczne partnerstwo ze Sklepem Allegro, prowadzonym przez  największą platformę handlu elektronicznego w Polsce. Klienci Sklepu Allegro mogą już korzystać z trzech rodzajów przesyłek obsługiwanych przez Pocztę: przesyłki poleconej Allegro, Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48.

Do tej pory Poczta Polska obsługiwała jedynie osoby i sklepy sprzedające poprzez Allegro. Teraz będzie także obsługiwała sklep należący do tej platformy. Współpraca ze Sklepem Allegro to element konsekwentnie realizowanej strategii Poczty, która zakłada ekspansję na rynku logistyki e-commerce przy zachowaniu najwyższej jakości usług i maksymalnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Poczta będzie obsługiwać ok. 1,5 mln zamówień rocznie i jest gotowa na rozszerzenie współpracy na kolejne obszary. - Wdrożenie dwuletniego kontraktu na obsługę Sklepu Allegro to umocnienie naszej pozycji na rynku e-commerce i duży sukces zespołu sprzedaży. Nasza oferta została wybrana nie tylko z powodu spełnienia oczekiwań Allegro dotyczących jakości usług, ale również ze względu na chęć współpracy kontrahenta z rzetelnym operatorem - mówi Rafał Pietrwalski, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. Oferty Produktowej w Segmencie Klienta Biznesowego. Według danych Poczty Polskiej, spółka obsługuje  60 procent paczek i przesyłek na platformie Allegro.

Największa sieć punktów odbioru paczek

Ważnym argumentem dla klientów Sklepu Allegro za wyborem dostawy Poczty Polskiej może być największa w kraju sieć punktów odbioru przesyłek paczkowych i kurierskich, jaką dysponuje operator. W listopadzie br. Poczta rozpocznie poszerzanie swojej sieć click & collect o 1700 kiosków i saloników sieci RUCH. Usługa „Odbiór w Punkcie” obejmuje też 4100 placówek Poczty Polskiej i 1000 stacji paliw Orlen. Razem z punktami sieci RUCH klienci mają do dyspozycji blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek. Strategia Poczty Polskiej zakłada dalsze zwiększanie liczby punktów odbioru przesyłekw 2017 r. ma być ich już 10 tys.

Poczta Polska strategicznym partnerem Allegro

Współpraca ze Sklepem Allegro to duży sukces biznesowy dla Poczty Polskiej, który może być wstępem do dalszej współpracy. Według badań Gemius/PBI we wrześniu tego roku Allegro.pl posiadało 15,39 mln realnych użytkowników i zanotowało 1,13 mld odsłon. Allegro zostało w ostatnich tygodniach sprzedane przez międzynarodowy koncern mediowy Naspers, z siedzibą w RPA, za 3,25 miliarda dolarów (12,7 miliarda złotych). Kupcem została grupa funduszy Cinven, Permira i Mid Europa Partners. Transakcja jest jedną z największych wydarzeń w historii polskiego internetu. Dla porównania, serwis Onet w 2012 r. został sprzedany za 969 mln zł, a Wirtualna Polska zmieniła właściciela za 383 mln zł.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.