teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska z nowym portalem do komunikacji marketingowej

Poczta Polska uruchomiła portal Centrum Direct Mail oferujący kompleksową obsługę i fachową wiedzę w zakresie marketingu bezpośredniego. Dla firm, które chcą dotrzeć ze swoimi przekazem reklamowym do klientów w formie rzeczywistych przesyłek przydatna będzie strona directmail.poczta-polska.pl.

Poczta Polska profiluje odbiorców kampanii pod względem kryteriów geograficznych i demograficznych, takich jak np. wiek, płeć, poziom dochodów, liczba i wiek osób w danym budynku, typ zabudowy.

Przykładowo materiały klienta mogą trafić do seniorów w całej Polsce, młodych kobiety o wysokim statusie z wielkich miast, mężczyzn w średnim wieku z prowincji, starszych pań lub panów z podkarpackiego (lub dowolnego innego województwa). Szeroki zestaw kryteriów wyboru zwiększa prawdopodobieństwo, że próbki czy materiały promocyjne dostaną osoby zainteresowane.

Na stronie przygotowanej przez Pocztę Polską można znaleźć wiele praktycznych rad odnoszących się do przygotowania przesyłek - jak prawidłowo zaprojektować kopertę, jakiej długości powinien być list, jaki papier wykorzystać, jak efektownie przygotować broszurę i jak poprawić skuteczność mechanizmu zwrotnego. Dodatkowo wszyscy zainteresowani tematem mogą tam pobrać publikację International Post Corporation w PDF pt. „Direct Mail Praktyczny przewodnik po wielokanałowym Direct Mailingu”.

Klienci ufają bardziej przesyłkom reklamowych niż reklamie online

Badania wskazują, że wśród różnych metod dotarcia do klienta direct mail (przesyłki z materiałem reklamowym) zapewnia największy zwrot z inwestycji. Wynik jest tak wysoki, ponieważ aż 80% odbiorców codziennie czyta lub przegląda swoją pocztę. Średni wskaźnik odpowiedzi na przesyłki direct mail wynosi 4,4%, podczas gdy w przypadku e-maili jest to tylko 0,12% (Direct Marketing Association Response Rate Report, 2012).

• W porównaniu z e-mailami, przesyłki pocztowe są traktowane jako o 30% bardziej wartościowe, o 19% bardziej zwracające uwagę i o 30% wywierające lepsze wrażenie (Market Reach, 2013).
• 63% ludzi ufa przesyłkom pocztowym bardziej niż reklamom w telewizji i Internecie
• 73% konsumentów woli otrzymywać zapowiedzi produktów i oferty pocztą, dla porównania e-maile preferuje 18%
• Jest to jeden z kanałów najbardziej lubianych przez konsumentów

Direct mail zagranicą

Firmy z krajów w których istnieje bardzo wysoka konkurencja decydują się na korzystanie z marketingu bezpośredniego, aby przetrwać na rynku. Zgodnie z badaniami Statista 2015, wydatki na direct mail w Wielkiej Brytanii osiągną swój rekordowy poziom od 2010 r. i przekroczą 2,13 miliarda funtów. Chęć otrzymywania tego rodzaju przesyłek potwierdza 32% Brytyjczyków i jest to najwyższy współczynnik spośród wszystkich mediów dostępnych na rynku.

Wydatki na direct mail w Niemczech, jak wynika z raportu Dialog Marketing Monitor 2014, sięgnęły w 2013 r. 8,6 mld EUR i przekroczyły wydatki na digital aż o 3,05 mld EUR. Według analizy wykonanej przez PwC w marcu 2014 r, w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Danii wydatki na direct mail wynoszą aż 12% budżetów reklamowych.

Załączniki

mailing-targetowany-page-300x179.jpg

mailing-targetowany-page-300x179.jpg

jpg 8,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.