Poczta Polska z nowym dyrektorem Biura Strategii i Współpracy Międzynarodowej

Od 24 października na stanowisku dyrektora Biura Strategii i Współpracy Międzynarodowej zatrudniony został Pan Dariusz Dolczewski. Dariusz Dolczewski posiada interdyscyplinarne wykształcenie specjalistyczne.

Ukończył Politechnikę Warszawską – jest inżynierem telekomunikacji po Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych oraz Zarządzanie przedsiębiorstwem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie jest doktorantem na Wydziale Zarządzania UW, specjalizuje się w kwestiach zarządzania i organizacji dużych grup kapitałowych.

Dariusz Dolczewski wcześniej pracował m.in. na stanowisku Dyrektora Departamentu Poczty w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, gdzie prowadził sprawy związane z nadzorem właścicielskim nad Pocztą Polską S.A. oraz legislacją  w obszarze pocztowym. Na zatrudnienie w Poczcie Polskiej decyzję pozytywną wydała Komisja rozpatrująca wnioski o wyrażenie zgody na zatrudnianie osób, które pełniły funkcje publiczne, działającej na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności   gospodarczej   przez   osoby   pełniące  funkcje publiczne.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.