Poczta Polska z nową maszyną paczkową

Poczta Polska podpisała umowę na dostawę, instalację i uruchomienie wraz z serwisem maszyny do opracowywania paczek. Warta 50 mln zł maszyna stanie w przyszłym roku w Zabrzu. Nowoczesny sorter wpisuje się w strategię Poczty na lata 2017-2021, której jednym z filarów jest rozwój usług paczkowo-kurierskich.

Liczba przesyłek dostarczanych przez Pocztę Polską stale się zwiększa. W 2016 r. klienci nadali blisko 70 milionów paczek. Klienci coraz liczniej kupują towary w Internecie a Poczta dostarcza je pod wskazany adres. Poczta Polska obserwując trendy - głównie rozwój eCommerce – osiąga rynkowe tempo wzrostu liczby przesyłek KEP dynamicznie rozwijając współpracę z Klientami umownymi/biznesowymi. Wg. ostatnich danych z platformy Shoper, klienci najchętniej wybierają dostawę zamówionych produktów kurierem, w tym kurierem Poczty Polskiej. Drugim co do popularności wyborem klientów jest list polecony.

Dostosowujemy infrastrukturę Poczty Polskiej do zmieniającego się rynku pocztowego i kurierskiego. – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej. – Nowoczesny sorter wpisuje się w nową strategię Poczty, której jednym z filarów jest rozwój usług paczkowo-kurierskich. Realizujemy plany rozwojowe, wymagające nakładów inwestycyjnych na średniorocznym poziomie blisko 400 mln złotych.

Nowy sorter obsłuży do 2,5 mln paczek miesięcznie

Przewidywana wydajność produkcyjna maszyny w Zabrzu to 12.800 sztuk paczek/godz. Urządzenie będzie w stanie posortować ok. 2 mln przesyłek w ciągu miesiąca. Przy zwiększonym wolumenie i wydłużeniu czasu pracy można będzie zwiększyć obsługiwany wolumen paczkowy do ok. 2,5 milionów sztuk miesięcznie.

Maszyna będzie wyposażona w 134 ześlizgi proste oraz 24 pionowe. Na ześlizgach prostych będzie się odbywało rozdzielanie przesyłek do poziomu placówek oddawczych i rejonów doręczeń paczkowych. Umaszynowienie ograniczy czynności wykonywane ręcznie tj. skanowanie przesyłek w czasie wyjęcia z kontenera oraz drogi przejścia pracowników w czasie wydzielania przesyłek. Sortownica przemieszczając automatycznie przesyłki odczyta adresy i skieruje paczki na odpowiedni ześlizg (kierunek) wykorzystując do tego m.in. automatyczne skanery.

Rozwój usług paczkowo-kurierskich to jeden z trzech filarów, na których zgodnie z nową strategią opiera się rozwój spółki. Najbliższa przeciętnemu klientowi oferta paczkowa jest ulepszana, by zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagającego odbiorcy. Paczka+ jest nową formą paczki, która ułatwia zarówno klientowi, jak i pracownikom obsługę wysyłek. Łączy w sobie wszystkie funkcjonalności, które do tej pory były dostępne w ramach PACZKI24 i PACZKI48. Podstawowa wersja Paczki+ zapewnia klientowi gwarancję terminu doręczenia w ciągu dwóch dni roboczych, odbiór w punkcie wybranym z najszerszej w Polsce sieci click&collect (placówki Poczty Polskiej, stacje benzynowe Orlen i sieć kiosków RUCH) oraz szereg usług dodatkowych.

Poczta, prócz dostosowania usług do Klienta dba też o innowację i wsparcie młodych przedsiębiorców, m.in. o start-up Pakomatic, czyli samoobsługowe urządzenie, montowane w domach wielorodzinnych, dzięki któremu można odbierać i nadawać paczki. Jeszcze w tym roku, w ramach pilotażu, planuje uruchomić ok. 50 urządzeń.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.