Poczta Polska _ flota samochodowa Poczta Polska _ flota samochodowa

Poczta Polska z nową halą logistyczną w Grodzisku Mazowieckim

Poczta Polska przenosi obsługę krajowej i międzynarodowej przesyłki paletowej z Warszawy do nowej hali w Grodzisku Mazowieckim. To odpowiedź operatora pocztowego na dynamicznie rozwijającą się usługę.

Wynajęcie w Grodzisku Mazowieckim hali o powierzchni ponad 5 tys. m kw. usprawni świadczenie nowoczesnych usług logistycznych. Przesyłki paletowe kierowane będą do nowej lokalizacji z pominięciem obecnej warszawskiej sortowni, w której zwiększy się z kolei powierzchnia dla paczek, których liczba stale rośnie.

– Nasze doświadczenia i  potencjał logistyczny sprawiają, że Poczta Polska jest jednym z kluczowych operatorów logistycznych na polskim rynku, z ofertą pełnego łańcucha dostaw. Z tego powodu ważny jest dla nas rozwój infrastruktury dedykowanej tym usługom, który zapewni usprawnienie obsługi klientów  – mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki. 

W porównaniu z danymi  ubiegłorocznymi, w pięciu pierwszych miesiącach 2019 roku zainteresowanie usługami logistycznymi Poczty Polskiej znacząco wzrosło. Dodatkowo, coraz większą popularnością cieszy się realizowana od 1 lutego br. nowa usługa Poczty, Międzynarodowa Przesyłka Paletowa, która umożliwia dostarczenie towarów do dowolnego miejsca w Europie, jak również z Europy do Polski. Usługi paletowe oferowane przez Pocztę zapewniają stałe i regularne dostawy na terenie Europy, dostarczanie towarów do klientów z rozproszoną infrastrukturą oraz dostawy do magazynów centralnych, sieci handlowych i detalicznych. Poczta Polska realizuje usługę Międzynarodowej Przesyłki Paletowej na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy na podstawie stałych umów lub jednorazowych zleceń.

Spółka chce zmienić sieć logistyczną i dostosować swoją strukturę do zjawisk rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma podwoić przychody z paczek. Szacuje się, że za cztery lata wartość rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) i usług logistycznych w Polsce wyniesie 10 mld zł. W najbliższych latach będzie on stabilnie wzrastał na poziomie ok.  10% rok do roku.

Załączniki

Poczta Polska _ flota samochodowa

Poczta Polska _ flota samochodowa

jpg 1,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.