Poczta Polska z największą na rynku liczbą punktów samodzielnego odbioru przesyłek
Klienci e-sklepów doceniają możliwość samodzielnego odbioru zakupionych towarów, swobodnie wybierając dogodny dla siebie czas i miejsce podjęcia przesyłki - wynika z badania „E-commerce w Polsce w 2016 r.” Poczta Polska oferuje największą liczbę punktów odbioru przesyłek oraz jako jedyna firma na rynku daje możliwość sprawdzenia zawartości przed pokwitowaniem odbioru przesyłki.
Klienci oczekują od e-sklepów coraz wyższych standardów obsługi między inny w zakresie form dostawy zakupionych towarów. Stosowanie dywersyfikacji dostaw to metoda często używana przez e-sprzedawców aby zachęcić konsumentów do zakupów. Klienci chcą mieć możliwości wyboru formy dostawy tak aby w zależności od potrzeb odebrać przesyłkę w domu lub pracy lub w zdefiniowanym punkcie odbioru. Poczta Polska jest niekwestionowanym liderem z ponad 5 tys. punktami odbioru - kupujący mogą wybrać dogodne miejsce odbioru spośród ponad 4100 placówek pocztowych, ale także w prawie 1000 stacji paliw ORLEN.
– Dla eKupującego to możliwości odebrania przesyłki w wybranym miejscu, czasie i przede wszystkim przy okazji codziennych czynności: po drodze z domu czy pracy. W zakresie możliwości form dostawy przesyłki posiadamy najszerszą ofertę na rynku - kurier/placówka pocztowa/Orlen/automat pocztowy (pilotaż), którą stale poszerzamy – podsumowuje Rafał Pietrwalski, odpowiedzialny za eCommerce w Poczcie Polskiej.
Rozbudowana oferta Poczty Polskiej w zakresie opcji odbioru przesyłki to także duża korzyść dla eSprzedawacy który może przygotować ofertę dostawy dopasowaną do potrzeb klientów, co powoduje mniejszą liczbę porzuconych koszyków. Dodatkowo dzięki współpracy z Pocztą Polską eSprzedający otrzymuje pełną obsługę logistyczną na terenie całej Polski, również na terenach trudno dostępnych, często nie obsługiwanych przez innych przewoźników.
Na co eKupujący zwracają największą uwagę?
Autorzy raportu podkreślają że możliwość obejrzenia towaru przed zakupem, obawy o bezpieczeństwo płatności czy dostawy to główne przeszkody powstrzymujące klientów przed zakupami online.
– Poczta Polska jako jedyna firma oferuje możliwość sprawdzenia stanu zawartości przesyłki dzięki czemu klienci unikają ryzyka kupna towaru uszkodzonego czy niezgodnego z zamówieniem – mówi Rafał Pietrwalski z Poczty Polskiej.
Usługi zwiększające pewność bezpiecznych zakupów takie jak płatności przy odbiorze czy gwarantowany czas dostawy często decydują finalizacji o transakcji.
Raport „E-commerce w Polsce w 2016 r.” został przygotowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Pokazuje postawy, zwyczaje i motywacje związane z kupowaniem online. Badanie zrealizowano w maju 2016 roku na grupie 1500 internautów w wieku 15 i więcej lat.