Poczta Polska z nagrodą Lider Informatyki 2017
Poczta Polska zwyciężyła w konkursie Lider Informatyki 2017 w kategorii Handel i usługi. Konkurs, z 21-letnią tradycją, organizowany przez redakcję magazynu Computerworld, promuje przedsiębiorstwa i instytucje sięgające po innowacyjne rozwiązania informatyczne dla podniesienia efektywności swoich działań. Konferencja i wieczorna gala finałowa odbyły się 21 września w Warszawie.
Zwycięski Mobilny Listonosz
Aplikacja „Mobilny Listonosz” jest wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Obecnie oprócz przesyłek z elektronicznym potwierdzaniem odbioru (EPO) na urządzeniach mobilnych można rejestrować kary SIM.
- Wygrał Mobilny Listonosz, jako jedno z największych wdrożeń platform mobilnych w Europie. – mówi Tomasz Jeruzalski, dyrektor Zarządzający PIT ds. Utrzymania i Wsparcia IT w Poczcie Polskiej – To elastyczne rozwiązanie do obsługi prestiżowego i kluczowego z punktu widzenia ekonomicznego spółki kontraktu dla sądownictwa. Jest ono zarazem platformą dla kolejnych usług cyfrowych z zakresu e-commerce, e-komunikacji, e-gov. Mobilny Listonosz otwiera więc pole do szeroko zakrojonych innowacji, zmieniających zasadniczo biznes Poczty Polskiej.
Od początku świadczenia usługi Poczta Polska doręczyła już ponad 38 mln przesyłek z EPO. Rekordowy był czerwiec 2017, gdy doręczonych zostało ok. 4,1 mln przesyłek za pomocą 23 tys. listonoszy wyposażonych w tablety. Wkrótce na tabletach pojawi się aplikacja do sprzedaży ubezpieczeń, a rozważana jest ponadto możliwość zakładania Profili Zaufanych we współpracy z firmą Envelo bezpośrednio u listonosza, bez przychodzenia do placówki pocztowej. Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług co znacząco zwiększy jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo-kurierskim.
Poczta Polska istotnym elementem infrastruktury państwa
Realizacja kontraktu na obsługę polskich sądów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli narodowego operatora cyfrowego. Dysponuje ona odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi oraz siecią placówek, aby wspierać administrację w procesie cyfryzacji usług publicznych. Poczta Polska jest w stanie zapewnić zintegrowany wielokanałowy dostęp do e-usług dla 100% mieszkańców kraju.