Poczta Polska z międzynarodową nagrodą World Mail Awards 2015 za eCommerce
Kompleksowe podejście do eCommerce poprzez zaproponowanie klientom całego łańcucha wartości - od nadania paczki, poprzez doręczenie, obsługę zwrotów i korzyści takie jak ubezpieczenie, możliwość pozyskania finansowania dla e-sprzedawcy czy usługi mobilne – to główne czynniki, które zdecydowały o zwycięstwie Poczty Polskiej w międzynarodowym konkursie World Mail Awards. Spółka otrzymała nagrodę za działania w obszarze e-commerce, który jest kluczowym obszarem w strategii do 2020 roku.
W jury konkursu znajdowali się przedstawiciele największych przedsiębiorstw pocztowo – logistycznych m.in. Deutsche Post, TNT Express, Accenture, Deloitte czy IBM.
– Ta nagroda to potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku. Poczta Polska w swojej strategii kładzie bardzo mocny akcent na paczki i cały obszar eCommerce. Zaproponowanie klientom czegoś więcej niż prosta dostawa z punktu A do punktu B jest dziś niezbędne by zdobywać rynek i skutecznie konkurować – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.
Zgodnie z nową strategią, głównym obszarem wzrostu Poczty Polskiej są paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla eCommerce. Spółka dzięki nowej strategii chce być w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Ma to przełożyć się na dwukrotny wzrost sprzedaży, powyżej 1,5 mld złotych.
Według raportu o stanie rynku usług pocztowych w 2014 roku wydanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, Poczta Polska doręczała w terminie D+1 (dzień po dniu nadania) ponad 84,4% priorytetowych paczek pocztowych. Dla paczek ekonomicznych, dla których termin doręczenia wyniósł D+3 (trzy dni po dniu nadania), wskaźnik ten osiągnął prawie 100%.
Konkurs World Mail Awards jest organizowany od 1999 roku. W konkursie uhonorowani zostają najlepsi operatorzy pocztowi oraz dostawcy technologiczni z całego świata, których wyróżnia ponadprzeciętny standard świadczonych usług.