teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska z międzynarodową nagrodą World Mail Awards 2015 za eCommerce

Kompleksowe podejście do eCommerce poprzez zaproponowanie klientom całego łańcucha wartości - od nadania paczki, poprzez doręczenie, obsługę zwrotów i korzyści takie jak ubezpieczenie, możliwość pozyskania finansowania dla e-sprzedawcy czy usługi mobilne – to główne czynniki, które zdecydowały o zwycięstwie Poczty Polskiej w międzynarodowym konkursie World Mail Awards. Spółka otrzymała nagrodę za działania w obszarze e-commerce, który jest kluczowym obszarem w strategii do 2020 roku.

W jury konkursu znajdowali się przedstawiciele największych przedsiębiorstw pocztowo – logistycznych m.in. Deutsche Post, TNT Express, Accenture, Deloitte czy IBM.

– Ta nagroda to potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku. Poczta Polska w swojej strategii kładzie bardzo mocny akcent na paczki i cały obszar eCommerce. Zaproponowanie klientom czegoś więcej niż prosta dostawa z punktu A do punktu B jest dziś niezbędne by zdobywać rynek i skutecznie konkurować – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

Zgodnie z nową strategią, głównym obszarem wzrostu Poczty Polskiej są paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla eCommerce. Spółka dzięki nowej strategii chce być w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Ma to przełożyć się na dwukrotny wzrost sprzedaży, powyżej 1,5 mld złotych.

Według raportu o stanie rynku usług pocztowych w 2014 roku wydanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, Poczta Polska doręczała w terminie D+1 (dzień po dniu nadania) ponad 84,4% priorytetowych paczek pocztowych. Dla paczek ekonomicznych, dla których termin doręczenia wyniósł D+3 (trzy dni po dniu nadania), wskaźnik ten osiągnął prawie 100%.

Konkurs World Mail Awards jest organizowany od 1999 roku. W konkursie uhonorowani zostają najlepsi operatorzy pocztowi oraz dostawcy technologiczni z całego świata, których wyróżnia ponadprzeciętny standard świadczonych usług.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.