PP!1 PP!1

Poczta Polska z eko-ofertą. Opakowania biodegradowalne zyskują coraz większą popularność

Poczta Polska promuje postawy ekologiczne, udostępniając w swojej ofercie artykuły przyjazne środowisku naturalnemu. W placówkach pocztowych są dostępne m.in. adresowane do najmłodszych czytelników wydawnictwa edukacyjne poświęcone tematyce segregacji śmieci i recyclingu, a także szeroki asortyment toreb biodegradowalnych, eko-galanterii i eko-zabawek. Zainteresowanie eko-produktami, a szczególnie opakowaniami dostępnymi w e-sklepie pocztowym, stale rośnie.  

Dbałość o planetę poprzez wdrażanie rozwiązań przyjaznych środowisku naturalnemu, edukację ekologiczną, czy dystrybucję artykułów biodegradowalnych - to istotne elementy Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ujęte w nowej strategii Poczty Polskiej, w której jeden z filarów stanowi ekologia.   

Do oferty produktowej, dystrybuowanej poprzez największą w kraju sieć placówek pocztowych, Spółka systematycznie wprowadza wydawnictwa edukacyjne o tematyce ekologicznej.

–  Edukację ekologiczną warto zacząć od podstaw, aby w pełni zrozumieć genezę zachodzących zjawisk i ich wpływ na zmiany klimatyczne. Wychodząc naprzeciw temu założeniu, Poczta Polska udostępnia cykl wydawnictw, adresowanych do najmłodszego pokolenia czytelników – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W książkach ofertowanych przez Spółkę znajdują się m.in. odpowiedzi na pytania „dlaczego” i „w jaki sposób” powinna przebiegać właściwa segregacja śmieci oraz „czym się charakteryzuje recycling”. W placówkach pocztowych klienci znajdą również wielorazowe torby na zakupy i prezenty, wykonane w całości z materiałów biodegradowalnych, eko-galanterię, kosmetyki naturalne, a także eko-zabawki.   

Odbiorcom indywidualnym, a także biznesowym, preferującym zakupy drogą online, Poczta Polska udostępnia w swoim eSklepie szeroką ofertę - ponad 50 różnych pozycji - certyfikowanych, ekologicznych opakowań i artykułów niezbędnych do przygotowania eko-paczek i eko-korespondencji. Koperty listowe i paczkowe posiadają certyfikaty FSC, potwierdzające ich produkcję z materiałów odzyskanych (a więc bez udziału technologii szkodliwej dla lasów, zwierząt, roślin i człowieka).

Ciekawym produktem z oferty eSklepu Poczty Polskiej jest najlepiej sprzedający się w tym segmencie Skropak – jedyny w pełni biodegradowalny wypełniacz do paczek. Przygotowuje się go na bazie skrobi, która rozkłada się w środowisku w bardzo krótkim czasie i jest w pełni przyjazna naturalnemu ekosystemowi. Skropak jest całkowicie kompostowalny, a proces utylizacji tego wypełniacza nie powoduje zanieczyszczania środowiska naturalnego. Wolumen sprzedaży tego produktu w okresie styczeń-maj 2021 wzrósł o ponad 20% względem analogicznego okresu z 2020 roku.

Klienci eSklepu chętnie sięgają także po foliopaki, wyprodukowane z folii biodegradowalnej. Ich sprzedaż wolumenowa wzrosła o prawie 15% w porównaniu do okresu styczeń-maj roku 2020. Poczta Polska oferuje także bogatą ofertę przyjaznych środowisku opakowań kartonowych, których bieżąca sprzedaż przekroczyła 3 000 000 wolumenów.   

Realizowane przez Pocztę działania proekologiczne przebiegają na wielu różnych płaszczyznach, z których warto odnieść się do bieżących. Właśnie zmodernizowana flota Poczty Polskiej, obejmująca ponad 1000 nowych samochodów dostawczych, to krok w kierunku ograniczenia emisji spalin dystrybuowanych do środowiska naturalnego. Nowe samochody dostawcze spełniają bieżące europejskie standardy Euro 6, dopuszczające średnią emisją CO2 na poziomie 95 g CO2/km. W dyspozycji Spółki znajdują się także auta elektryczne.  

 

 

Załączniki

PP 1

PP 1

jpg 1,1 MB Pobierz
PP 4

PP 4

jpg 8,5 MB Pobierz
PP 2

PP 2

JPG 206,6 kB Pobierz
PP 3

PP 3

JPG 2,9 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.