Poczta Polska z certyfikatem HR Najwyższej Jakości
Już po raz kolejny Poczta Polska została wyróżniona certyfikatem przyznawanym, przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, firmom o najwyższych standardach w obszarze kapitału ludzkiego.
Certyfikatem premiowane są działania HR-owe firm w różnych obszarach: rozwoju pracowników, rekrutacji, systemu motywacyjnego oraz wynagradzania, komunikacji wewnętrznej, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), czy budowania marki pracodawcy (employer branding).
– Nagroda, jaką otrzymaliśmy to dla Spółki ogromne wyróżnienie i wielkie wyzwanie. Cieszymy się, że docenia nas branża HR, ale zależy nam przede wszystkim na dobrej ocenie naszej pracy przez Pocztowców. Cały czas będziemy dbać o to, aby działania prowadzone przez nas były na jak najwyższym poziomie – powiedział Marek Makuch, dyrektor zarządzający Pionem Kapitału Ludzkiego w Poczcie Polskiej.
Poczta Polska jest rzetelnym i wiarygodnym pracodawcą stosującym rozwiązania w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim na najwyższym poziomie, co potwierdza po raz kolejny otrzymany Certyfikat. Przyznanie nagrody HR Najwyższej Jakości umacnia wizerunek Poczty wśród pracowników i potencjalnych kandydatów do pracy.
Wyróżnienie HR Najwyższej Jakości za rok 2020 największy pracodawca otrzymał za autorski projekt rozwojowy – Akademia Rekrutacji i Employer Brandingu. Poczta prowadzi rocznie kilkanaście tysięcy rekrutacji, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Rekruterzy mają obowiązek przeprowadzać je nie tylko rzetelnie, sprawnie i profesjonalnie, ale też zgodnie z wewnętrzną polityką rekrutacji Spółki oraz przyjętym modelem kompetencyjnym. Istotna też jest skuteczność, bo tylko w piku świątecznym zatrudnia się w krótkim czasie ok. 2 tys. dodatkowych pracowników.
Akademia jest projektem w pełni autorskim, przygotowanym i prowadzonym w całości przez trenerów wewnętrznych Poczty, którzy są doświadczonymi praktykami w obszarze HR. Program składa się z 8 szkoleń, łącznie 16 dni szkoleniowych, obejmujących zagadnienia opowiadające potrzebom uczestników projektu. Specjalnie przygotowane materiały dydaktyczne są wsparciem dla rekruterów już po zakończeniu szkoleń, w ich codziennej pracy.
Akademia powstała z myślą o osobach, które zajmują się zawodowo rekrutacją, a szczególnie rozpoczynających pracę zawodową w obszarze HR, wracających do pracy po przerwie związanej z rodzicielstwem, ale też doświadczonych rekruterów, którzy pragną odświeżyć i zaktualizować swoją wiedzę o nowe trendy, w tym Employer Branding. Szkolenia w ramach AR są rozłożone w czasie, tak aby uczestnicy pomiędzy poszczególnymi modułami mieli czas na wdrożenie nowych umiejętności w codziennej pracy.
Dotychczas w dwóch edycjach Akademii przeszkolono 80 rekrtuterów, którzy jako absolwenci prowadzą samodzielnie kampanie rekrutacyjne oraz uczestniczą w projektach organizowanych centralnie. Kolejna edycja Akademii będzie odbywać się w formule e-learningu.