teaser.png teaser.png

Poczta Polska z 60 proc. udziałem na Allegro

60 procent paczek i przesyłek na najpopularniejszej w Polsce platformie aukcyjnej Allegro obsługuje Poczta Polska– wynika z danych operatora. Na drugim miejscu są firmy kurierskie (ok. 30 proc.). Około 5 procent ruchu przypada na Inpost (paczkomaty i listy).

Poczta Polska jest najchętniej wybieranych operatorem logistycznym na Allegro. Miesięcznie za jej pośrednictwem wysyłanych jest ponad 6 mln paczek i przesyłek (rocznie ponad 70 mln sztuk). Z raportu Poczty Polskiej wynika także, że przesyłki kurierskie wybiera ok. 30% proc klientów. Dostawa do Paczkomatów i wysyłka produktów listami InPost – to około 5 proc ruchu paczkowo-listowego na Allegro.

- Poczta Polska w eCommerce w Polsce rośnie jednak szybciej, bo przy swojej ogromnej skali działania to ponad 20% rok do roku. W tym roku z obszaru paczkowo – kurierskiego wygenerujemy znacznie ponad 80 mln złotych więcej niż w zeszłym roku. – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor zarządzający w segmencie klienta biznesowego w Poczcie Polskiej.

Z ostatniego badania TNS Polska dla Poczty Polskiej wynika, że E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Dlatego Poczta Polska specjalnie dla klientów kupujących i sprzedających na Allegro przygotowała nową ofertę: Pakiety Polecony eCommerce z najniższą ceną 3, 60 PLN za przesyłkę, darmowym zwrotem i opakowaniem w cenie. Operator już notuje 50 proc. wzrosty na tej usłudze tydzień do tygodnia.

Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług.

Coraz więcej paczek przed świętami

Poczta Polska już teraz obserwuje bardzo mocny trend wzrostowy w segmencie paczkowo – listowej związany z zakupami przedświątecznymi w Internecie.

W ubiegłym roku w okresie przedświątecznym Poczta Polska odnotowała wzrost sprzedaży usług KEP o ok. 30%. Szczególnym powodzeniem cieszyły się usługi kurierskie – w grudniu 2014 Spółka sprzedała ich ponad 70% więcej niż w grudniu 2013 rok, co przy tak dużym wolumenie jaki obsługuje Poczta Polska jest rekordem w Polsce.

Załączniki

Pakiety.PNG

Pakiety.PNG

PNG 387,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.