płatności bezgotówkowe.png płatności bezgotówkowe.png

Poczta Polska: wzrost płatności bezgotówkowych w czasie pandemii

Poczta Polska odnotowuje wzrost zainteresowania usługami cyfrowymi oraz płatnościami bezgotówkowymi. W porównaniu do danych z 2019 roku, transakcji dokonywanych w Poczcie BLIKiem było więcej o 123%, a liczba płatności dokonywanych kartą wzrosła o ok. 24%.

Wzrost płatności bezgotówkowych i zwiększenie zainteresowania aplikacją mobilną Autopay Banku Pocztowego – to tendencje, jakie w ostatnich miesiącach zaobserwowała Poczta Polska. Spółka w coraz szerszym zakresie umożliwia klientom korzystanie z usług pocztowych, finansowych i ubezpieczeniowych w sposób mobilny.  Największy pod względem liczby płatności kartą wzrost miesiąc do miesiąca nastąpił w Poczcie w marcu br. Zauważalne jest  większe zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi za przesyłki pobraniowe u kurierów Poczty Polskiej, gdzie odnotowano wzrost liczby wykonanych płatności kartą o ponad 118 % w porównaniu do 2019 r.

Klienci Banku Pocztowego mogą płacić zbliżeniowo, korzystając z Garmin Pay, GooglePay i Apple Pay. Grupa Poczty Polskiej oferuje  bankową aplikację mobilną, będącą odpowiedzią Banku Pocztowego na oczekiwania klientów w zakresie cyfrowej ich obsługi.  Aplikacja EnveloBank powstała w 2017 roku, jednak w okresie pandemii wprowadzono dodatkowe udogodnienia dla klientów, np. posiadaczom iphone’ów udostępniono autoryzację za pomocą technologii FaceID, czyli możliwości logowania i zatwierdzania przelewów poprzez biometryczne rozpoznawanie twarzy klienta.

- Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, a my, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, proponujemy rozwiązanie proste i zarazem przyjazne użytkownikom. Liczymy, że zapewnią nam one zadowalające rezultaty biznesowe. Płatności bezgotowkowe są wygodne i bezpieczne, zachęcamy naszych klientów do tej formy zapłaty, oferując cały wachlarz możliwości - od karty płatniczej po coraz popularniejszego BLIK-a – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki, administracji, służby zdrowia i szkolnictwa. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. Spółka  konsekwentnie przygotowuje się do pełnienia funkcji narodowego operatora cyfrowego. Celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu. Będą mogli odebrać urzędowe pisma, przesłać do wybranych instytucji dokumenty lub załatwić jakąś urzędową sprawę.

- Jesteśmy spółką Skarbu Państwa i zarazem operatorem wyznaczonym, któremu Państwo powierzyło szereg zadań i ufa, że zostaną one zrealizowane.  W wielu państwach europejskich to właśnie operatorzy pocztowi stali się partnerami administracji we wdrażaniu usług cyfrowych. Tak samo dzieje się w Polsce. za nami przemawia doświadczenie, zaufanie i bezpieczeństwo. Poczta i Bank Pocztowy zawsze były i są blisko Polaków, to zaufanie i bliskość jest naszym atutem, ktory chcemy wykorzystać, właśnie teraz, kiedy wiele banków zamyka swoje oddziały  – mówi Tomasz Zdzikot.

W ramach współpracy Poczty z Bankiem Pocztowym na tabletach listonoszy została wgrana aplikacja Mobilny Bankowiec, która ma pomóc w dotarciu do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Aplikacja pozwala zbierać leady do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Wypełnienie formularza jest proste i nie zajmuje wiele czasu. Wystarczy, że potencjalny klient poda listonoszowi swój nr PESEL, imię, nazwisko i numer telefonu. Wypełniony przez listonosza formularz trafi do przedstawiciela Banku, który skontaktuje się z klientem celem przedstawienia szczegółowej oferty kredytowej. 

Załączniki

płatności bezgotówkowe.png

płatności bezgotówkowe.png

png 49,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.