2355611 2355611

Poczta Polska wzmacnia obszar komunikacji i stawia na promocję marki. Nowy rzecznik i zmiany organizacyjne

Największa firma logistyczna w Polsce ogłosiła zmiany, jakie wprowadziła w obszarze komunikacji i marketingu z początkiem bieżącego roku. Nowym rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej został Daniel Witowski. Justyna Siwek, która dotychczas pełniła tę funkcję, zostaje w spółce. Będzie odpowiadać za połączony Dział Komunikacji – wewnętrznej i zewnętrznej.

Wprowadzone zmiany mają na celu dostosowanie komunikacji Poczty Polskiej do aktualnych trendów rynkowych i konsolidację dotychczas rozproszonych zadań z zakresu PR w jednej jednostce organizacyjnej. Na skutek wprowadzonych z połową stycznia zmian, rozdzielono funkcję kierownika działu komunikacji i rzecznika prasowego. Jednostce odpowiedzialnej za kontakty z mediami, czyli Biurze Ładu Korporacyjnego, przekazano także kompetencje z zakresu szeroko rozumianego marketingu wizerunkowego narodowego operatora pocztowego.  

Poczta Polska przechodzi proces intensywnej transformacji, której celem jest dostosowanie profilu działalności Spółki do realiów cyfryzującego się świata. Realizujemy obecnie wiele strategicznych projektów, o których pragniemy rzetelnie informować opinię publiczną, a docelowo – naszych Klientów. To oni bowiem będą beneficjentami zmian, jakie wprowadza Poczta – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.  

Daniel Witowski jest absolwentem nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Przed podjęciem pracy w Poczcie Polskiej pracował m.in. w Telewizji Polskiej oraz Państwowej Agencji Atomistyki. W tej ostatniej na stanowisku głównego specjalisty i kierującego Zespołem ds. Informacji i Komunikacji oraz pełniącego funkcję rzecznika prasowego.

Od stycznia br. w strukturach Poczty wyodrębniono także nowy Dział Promocji Marki, który przejął kompetencje części dotychczasowego Biura Marketingu. W kompetencjach nowej jednostki jest m.in. sprawowanie nadzoru nad systemem identyfikacji wizualnej w Grupie Poczty Polskiej, realizacja projektów korporacyjnych i promujących markę oraz organizacja wydarzeń.

Zmiany w obszarze PR i marketingu korporacyjnego to część reorganizacji centrali Spółki, która ma na celu integrację dotychczas rozproszonych funkcji i kompetencji. Połączenie obszaru komunikacji z całym spektrum zadań z zakresu promocji marki wpłynie pozytywnie na budowanie wizerunku Poczty, jako firmy z tradycjami, ale śmiało wchodzącej w obszar nowych technologii, coraz nowocześniejszej, przechodzącej transformację cyfrową i zaangażowanej społecznie – podkreśla Aleksandra Paulska, zastępca dyrektora Biura Ładu Korporacyjnego ds. komunikacji Poczty Polskiej. 

Załączniki

Daniel Witowski rzecznik

Daniel Witowski rzecznik

jpg 4,2 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.