Poczta Polska wzmacnia obszar komunikacji i stawia na promocję marki. Nowy rzecznik i zmiany organizacyjne
Największa firma logistyczna w Polsce ogłosiła zmiany, jakie wprowadziła w obszarze komunikacji i marketingu z początkiem bieżącego roku. Nowym rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej został Daniel Witowski. Justyna Siwek, która dotychczas pełniła tę funkcję, zostaje w spółce. Będzie odpowiadać za połączony Dział Komunikacji – wewnętrznej i zewnętrznej.
Wprowadzone zmiany mają na celu dostosowanie komunikacji Poczty Polskiej do aktualnych trendów rynkowych i konsolidację dotychczas rozproszonych zadań z zakresu PR w jednej jednostce organizacyjnej. Na skutek wprowadzonych z połową stycznia zmian, rozdzielono funkcję kierownika działu komunikacji i rzecznika prasowego. Jednostce odpowiedzialnej za kontakty z mediami, czyli Biurze Ładu Korporacyjnego, przekazano także kompetencje z zakresu szeroko rozumianego marketingu wizerunkowego narodowego operatora pocztowego.
− Poczta Polska przechodzi proces intensywnej transformacji, której celem jest dostosowanie profilu działalności Spółki do realiów cyfryzującego się świata. Realizujemy obecnie wiele strategicznych projektów, o których pragniemy rzetelnie informować opinię publiczną, a docelowo – naszych Klientów. To oni bowiem będą beneficjentami zmian, jakie wprowadza Poczta – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Daniel Witowski jest absolwentem nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Przed podjęciem pracy w Poczcie Polskiej pracował m.in. w Telewizji Polskiej oraz Państwowej Agencji Atomistyki. W tej ostatniej na stanowisku głównego specjalisty i kierującego Zespołem ds. Informacji i Komunikacji oraz pełniącego funkcję rzecznika prasowego.
Od stycznia br. w strukturach Poczty wyodrębniono także nowy Dział Promocji Marki, który przejął kompetencje części dotychczasowego Biura Marketingu. W kompetencjach nowej jednostki jest m.in. sprawowanie nadzoru nad systemem identyfikacji wizualnej w Grupie Poczty Polskiej, realizacja projektów korporacyjnych i promujących markę oraz organizacja wydarzeń.
− Zmiany w obszarze PR i marketingu korporacyjnego to część reorganizacji centrali Spółki, która ma na celu integrację dotychczas rozproszonych funkcji i kompetencji. Połączenie obszaru komunikacji z całym spektrum zadań z zakresu promocji marki wpłynie pozytywnie na budowanie wizerunku Poczty, jako firmy z tradycjami, ale śmiało wchodzącej w obszar nowych technologii, coraz nowocześniejszej, przechodzącej transformację cyfrową i zaangażowanej społecznie – podkreśla Aleksandra Paulska, zastępca dyrektora Biura Ładu Korporacyjnego ds. komunikacji Poczty Polskiej.