barometrswiateczny barometrswiateczny

Poczta Polska: wysyłamy o 30 proc. paczek więcej

Jak wynika z odczytu Świątecznego Barometru Poczty Polskiej rośnie temperatura przedświątecznej gorączki zakupowej. Wysyłamy już prawie 30 proc. więcej paczek niż zwykle. Ale gorączka nie dotyczy Czarnego Piątku, który w Polsce się nie przyjął.

Odczyt Barometru Świątecznego Poczty Polskiej dla ostatniego tygodnia listopada wyniósł 129,34%. Oznacza to, że w okresie od 25 listopada do 1 grudnia Polacy wysłali o 29,34 proc. więcej paczek niż średnio w okresie od początku lutego do końca października. Przesyłek jest więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku – wtedy wzrost wyniósł 16,03 proc.

Rosnącą sprzedażową gorączkę widać już wyraźnie na stronach sklepów internetowych. Tak jak w witrynach sklepów pojawiają się dekoracje świąteczne, tak w przypadku e-sklepów pojawiają się bożonarodzeniowe motywy. Sklepy mocno stawiają już na zakupy świątecznych prezentów.

Jednak nie wszystkie amerykańskie tradycje przyjmują się na polskim gruncie. W badanym okresie przypadał Czarny Piątek, który jest uznawany za początek gorączki świątecznej w USA. – W piątek i kolejnych dniach nie odnotowaliśmy w Polsce zwiększonej liczby wysyłanych paczek. To oznacza, że Polacy nie poszli w ślady Amerykanów i nie wydali w sieci więcej pieniędzy niż zwykle – mówi Marek Cynowski, Pełnomocnik Poczty Polskiej ds. eCommerce.

Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej są publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie http://barometrswiateczny.pl/

Więcej informacji nt. Barometru, metodologii oraz sposobu interpretacji danych udziela analityk Poczty Polskiej Paweł Majtkowski: e-mail: pawel.majtkowski@poczta-polska.pl lub tel.: 695 591 295.

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym tygodniu do średniej przeciętnej liczby paczek wysłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października. Przykładowo: jeśli barometr pokazuje wartość 150%, to liczba wysłanych w tygodniu paczek przekracza średnią liczbę paczek wysłanych tygodniowo od 1 lutego do 31 października o 50%. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

Załączniki

 barometrswiateczny.jpg

barometrswiateczny.jpg

jpg 157,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.