PP-2 PP-2

Poczta Polska wygrała przetarg na 910 mln zł na doręczanie świadczeń z ZUS-u

Poczta Polska złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu publicznym na doręczanie świadczeń z ubezpieczeń społecznych w formie gotówkowej na wskazany adres, organizowanym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wartość umowy, wynikającej z rozstrzygnięcia przetargu, wynosi 910 mln zł, a czas jej obowiązywania - 4 lata.

Dla Poczty Polskiej udział w postępowaniu ogłoszonym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych miał charakter strategiczny, z uwagi na zakres umowy i charakter społeczny związany z doręczaniem świadczeń dla emerytów i rencistów. ZUS określił w Specyfikacji Warunków Zamówienia szereg wymagań, mających zagwarantować bezpieczeństwo i terminowość procesu doręczania świadczeń. Poczta Polska potwierdziła spełnienie wszystkich warunków, jakie wobec wykonawców sprecyzował Zamawiający, w tym doświadczenie operatora w zakresie wykonywania usługi przekaz pocztowy.

- Wygrana Poczty Polskiej w tym przetargu oznacza dla Polaków uzyskujących świadczenia z ZUS-u, że będą mogli w dalszym ciągu otrzymywać je w formie gotówkowej, niezależnie czy mieszkają w małych miejscowościach czy w dużych miastach. Poczta Polska nawet w czasie pandemii docierała do wszystkich świadczeniobiorców po to, aby w tym trudnym czasie emeryci i renciści otrzymali swoją gotówkę w terminie. Pomimo tego, iż doręczanie świadczeń emerytalnych czy rentowych wiąże się z wyzwaniem w postaci dystrybucji znaczącego strumienia gotówki, to pracownicy Poczty Polskiej wiedzą jak fundamentalną kwestią jest dotarcie z przekazem na czas – zaznacza wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.

W ubiegłym roku Poczta Polska przystąpiła do blisko 1,9 tys. przetargów na usługi pocztowe o imponującej wartości blisko 1,7 mld zł, z których aż 96,5% rozstrzygnięto na korzyść operatora. Warto podkreślić, że jednym z kluczowych czynników podczas negocjacji z partnerami biznesowymi oraz w postępowaniach organizowanych przez instytucje publiczne jest efektywność i jakość świadczonych przez Spółkę usług.

Umowa pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a Pocztą Polską na doręczanie świadczeń z ubezpieczeń społecznych w formie gotówkowej na wskazany adres, obowiązywać będzie od września br. przez kolejne 4 lata.

Załączniki

PP-2

PP-2

jpg 78,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.