teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska wśród kluczowych firm budujących jedwabny szlak 2.0

Rozwój transgranicznego handlu internetowego pomiędzy Azją i Europą to ogromna szansa rozwoju operatorów pocztowych działających w tym regionie. Poczta Polska wykorzystując położenie naszego kraju na trasie nowego jedwabnego szlaku, może stać się kluczowym elementem nowego ładu kształtującego się na światowym rynku logistycznym.

 Spółka wraz z kilkunastoma operatorami – m.in. z Chin, Tajlandii, Japonii oraz Niemiec, czy Francji, została sygnatariuszem deklaracji z Chongqing. Cel to wypracowanie korzystnych możliwości rozwoju handlu transgranicznego. Do porozumienia przystąpili także tacy potentaci handlu internetowego jak chiński serwis Alibaba. Polska ma szansę stać się centrum logistycznym Europy Środkowo-Wschodniej.

 – Transgraniczny handel elektroniczny rozwija się dynamicznie, szczególnie w krajach Europy i Azji jest on traktowany jako priorytet wśród  lokalnych operatorów pocztowych. Rynek pocztowy dzięki e- handlowi transgranicznemu stanął w obliczu niespotykanych dotąd możliwości – podkreśla Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż. – Wspólnie z naszymi partnerami z Azji i Europy chcemy zbudować efektywny pas transmisyjny dzięki któremu dynamiczny wzrost e-commerce  jeszcze przyspieszy – dodaje Grzegorz Kurdziel.

 Z badań Poczty Polskiej wynika, że całkowity wolumen paczek międzynarodowych wzrósł między 2011 r. a 2014 r. o 43,7%. W tym samym okresie wartość tego rynku zwiększyła się o 30,9%. Najdynamiczniej rosły paczki ekonomiczne, stymulowane przez rozwój sprzedaży do krajów europejskich, w szczególności krajów ościennych, do których trafia 45% polskiego eksportu.

Załączniki

jedwabny szlak.jpg

jedwabny szlak.jpg

jpg 454,9 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.