infolinia PP infolinia PP
CSR

Poczta Polska wspiera walkę z pandemią. Pocztowcy odebrali już ponad 60 tys. połączeń i przekazali darowizny

Ponad 60 tys. odebranych połączeń w sprawie rejestracji na szczepienia oraz wsparcia informacyjnego w trakcie pandemii – to łączny bilans telefonów, które obsłużyli pracownicy pocztowego Contact Center w ramach współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. Poczta Polska nieodpłatnie wspiera infolinię Narodowego Programu Szczepień, a także Głównego Inspektoratu Sanitarnego, natomiast Fundacja "Pocztowy Dar" na darowizny dla instytucji medycznych przeznaczyła dotychczas blisko 600 tys. złotych.

Zaangażowanie Poczty Polskiej w akcje mające na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się COVID-19 ma charakter wielopłaszczyznowy. We współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Spółka współrealizuje działania informacyjno-rejestracyjne. Dodatkowo współuczestniczy w akcjach charytatywnych na rzecz walki z pandemią. Od stycznia 2021 roku specjalnie przeszkoleni konsultanci pocztowego Contact Center udzielają wsparcia infolinii Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19. Przez ostatnie cztery miesiące prowadzą zapisy i rejestrację obywateli na szczepienia w systemie e-rejestracja pacjenta, pozostając do stałej dyspozycji w tym zakresie. Wszystko po to, by Polacy jak najszybciej mogli dostać się na szczepienia i zyskać odporność.

Począwszy od października 2020 roku, Poczta udostępnia także kadrę do obsługi infolinii Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Konsultanci udzielają informacji m.in. na temat: zaleceń dotyczących COVID, zasad kwarantanny lub izolacji, zasad postępowania w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobą zakażoną, wytycznych dotyczących kierowania na testy COVID-19 i procedur postępowania w przypadku otrzymania pozytywnego wyniku testu, czy możliwości odbycia zagranicznych lub krajowych podróży - co jest szczególnie istotne zwłaszcza teraz, gdy Polacy zaczynają planować urlopy i wakacje dzieci.

Do powyższych działań w zakresie obsługi informacyjno-rejestracyjnej, realizowanej przez Contact Center, Poczta Polska oddelegowała konsultantów z Wielunia i Katowic.

Poczta Polska włącza się w walkę z SARS-Cov-19 także poprzez darowizny dla instytucji medycznych. Fundacja „Pocztowy Dar” w ubiegłym i bieżącym roku wsparła szereg instytucji walczących z epidemią koronawirusa. Ze środków przekazanych przez podmioty z Grupy Poczty Polskiej oraz indywidualnych darczyńców, pomoc trafiła do potrzebujących szpitali, umożliwiając tym samym zakup sprzętu medycznego, z którego pacjenci będą mogli korzystać przez lata. Są to urządzenia wykorzystywane zarówno w diagnostyce pacjentów, jak również w procesie leczenia. W ostatnim czasie Fundacja „Pocztowy Dar” przekazała darowiznę na rzecz zakupu kardiomonitorów dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Chełmnie, a także na zakup aparatu USG z systemem nawigacji igły oraz dwóch aparatów do wysokoprzepływowej donosowej terapii tlenem dla Szpitala Uniwersyteckiego nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy. W ubiegłym roku wsparcie finansowe otrzymało kilka szpitali a także Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku, które dzięki środkom Fundacji zakupiło analizator osocza ozdrowieńców.

Dotychczas w postaci darowizn dla instytucji medycznych Fundacja „Pocztowy Dar” przekazała już blisko 600 tys. złotych.

Kolejne aktywności Poczty na rzecz wspierania walki z SARS-Cov-19 odbywają się na poziomie realizacji usług logistycznych. Od początku pandemii Spółka wspiera Ministerstwo Zdrowia i RARS w dystrybucji środków ochrony i sprzętów. Wykonuje szereg usług, m.in. w zakresie magazynowania, konfekcjonowania, transportu paletowego oraz usług paczkowych. Realizuje dostawy do szpitali - w tym szpitali tymczasowych, magazynów wojewodów, placówek POZ, Domów Pomocy Społecznej, stacji krwiodawstwa, jednostek straży pożarnej, policji, Wojska Polskiego oraz aptek. Poczta Polska dostarczała również środki dezynfekujące dla szkół i przedszkoli oraz obsługuje program Domowej Opieki Medycznej w zakresie logistyki pulsoksymetrów.

Załączniki

infolinia PP

infolinia PP

png 7,9 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.