Poczta Polska wspiera rozwój e-społeczeństwa

Poczta Polska znalazła się w prestiżowym gronie firm, instytucji, stowarzyszeń naukowych oraz organizacji pozarządowych, które przystąpiły do Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce.

Sygnatariusze dokumentu będą wspierać rozwój umiejętności cyfrowych Polaków poprzez inspirowanie, promowanie oraz wspieranie aktywności prowadzących do podniesienia wiedzy oraz rozwoju umiejętności skutecznego wykorzystywania nowoczesnych technologii informacyjnych.

Poczta Polska jest świadoma szans, jakie niosą ze sobą technologie cyfrowe. – Chcemy uczestniczyć w budowaniu nowoczesnej gospodarki i e-społeczeństwa. Od tego zależy przyszłość Polaków i miejsce, jakie zajmą na gospodarczej i cywilizacyjnej mapie Europy i świata – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Według danych GUS za rok 2012 komputery posiada ponad 95 proc. przedsiębiorstw. W dalszym ciągu rośnie także liczba sprzętu w gospodarstwach domowych – z 59 proc. w roku 2008 do ponad 73% w roku 2012. – Doskonale rozumiemy ten trend, czego dowodem jest realizowana strategia polegająca na włączaniu do oferty Poczty Polskiej e-usług – mówi Janusz Wojtas. Jeszcze w tym roku Poczta zaproponuje nowe e-produkty, takie jak np. eZnaczek. Spółka przygotowuje także rozwiązania z segmentu e-government.

Powołanie Polskiego Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jest inicjatywą Ministra Administracji i Cyfryzacji, Michała Boniego. Patronem przedsięwzięcia jest Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Bronisław Komorowski.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.