biuro prasowe 1190x670 N biuro prasowe 1190x670 N

Poczta Polska wspiera ogólnopolską kampanię #ZnamTeNumery

Poczta Polska wspiera ogólnopolską kampanię #ZnamTeNumery, mającą na celu ochronę seniorów przed oszustwami. W 2022 roku ponad 3,5 tys. osób powyżej 65. roku życia padło ofiarą oszustów, tracąc ponad 141 mln zł. Kampania, inicjowana przez Telewizję Puls, Komendę Główną Policji oraz Fundację TV Puls "Pod Dębem", aktywnie promowana przez Pocztę Polską, edukuje osoby starsze i ich bliskich oraz podkreśla znaczenie bezpieczeństwa seniorów w społeczeństwie. Działania obejmują również praktyczne wskazówki, jak uchronić się przed oszustwami. Poczta Polska zaangażowana jest w inicjatywę, wzmacniając swoją rolę jako narodowego operatora pocztowego odpowiedzialnego za dobro społeczne.

W 2022 roku ponad 3,5 tys. osób powyżej 65. roku życia zostało pokrzywdzonych w wyniku oszustów, działających metodą “na wnuczka” lub “na urzędnika”. Wartość strat finansowych, jakie ponieśli opiewa na ponad 141 mln zł. W związku z tym Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz Fundacja TV Puls “Pod Dębem” zorganizowały ogólnopolską kampanię #ZnamTeNumery. Akcję aktywnie wspiera również Poczta Polska.

Bezpieczeństwo seniorów jest jednym ze szczególnie ważnych obszarów bezpieczeństwa społecznego. Kampania #ZnamTeNumery ma na celu edukację osób starszych i ich bliskich oraz zwrócenie uwagi na grożące im niebezpieczeństwa.

W ramach kampanii stworzona została specjalna lista prostych zasad, które mogą pomóc uchronić seniorów oraz ich bliskich przed oszustwami:

  • Ustal z najbliższymi hasło – klucz, dzięki któremu zweryfikujesz, czy osoba z którą rozmawiasz rzeczywiście jest tym, za kogo się podaje.
  • Nie ufaj – sprawdzaj z kim rozmawiasz, na przykład poprzez samodzielne wybranie numeru do danej osoby przy pomocy klawiatury numerycznej.
  • Nie klikaj w linki, nie odpowiadaj na nieznane SMS-y, ponieważ część tych wiadomości może być próbą wyłudzenia ważnych informacji lub zainfekowania telefonu czy komputera złośliwym wirusem.
  • Nie podawaj żadnych numerów, loginów i haseł, ponieważ żaden urzędnik czy pracownik państwowy nie ma prawa prosić Cię o ich podanie.
  • Nowa znajomość? – super, ale bądź czujny, kiedy po jakimś czasie poprosi Cię np. o pożyczkę dużej kwoty pieniędzy.
  • Stwórz Listę Wsparcia – kontaktów do osób, którym ufasz i noś ją zawsze przy sobie.
  • Nie wierz obcemu, że Wasza rozmowa jest poufna, każda prośba Nieznajomego o nieinformowanie rodziny czy bliskich o Waszej rozmowie powinna natychmiast wzbudzić czujność.
  • Poznaj swojego Dzielnicowego, który zawsze jest gotowy pomóc w każdej podejrzanej sytuacji.

Poczta Polska od dawna popularyzuje działania na rzecz ochrony zdrowia i mienia swoich Klientów. Dzięki temu, że Pocztowcy znają ich zwyczaje, zachowania, mogą wychwycić te najbardziej nietypowe i niepokojące zjawiska. Zarówno wśród pracowników placówek pocztowych, jak i listonoszy są osoby, które nie raz wykazały się troską o swoich Klientów, niosąc im pomoc. Przykładem mogą być dwie asystentki z filii urzędu pocztowego Żary, które niezwłocznie udzieliły pomocy mężczyźnie, który zasłabł na miejscu. Jednak pracownicy Poczty Polskiej potrafią także chronić Klientów przed utratą oszczędności. Taką postawą wykazał się pracownik z Urzędu Pocztowego w Suszu. W trakcie czynności policjanci ustalili, że oszustwo, na jakie miał się nabrać jeden z klientów Poczty Polskiej, wyszło na jaw właśnie dzięki czujności Pocztowca.

Załączniki

Plakat Kampania #ZnamTeNumery

Plakat Kampania #ZnamTeNumery

jpg 370,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.