kampania MON logo pp-100 kampania MON logo pp-100

Poczta Polska wspiera kampanię rekrutacyjną MON

Poczta Polska włączyła się w kampanię informacyjną prowadzoną przez Ministerstwo Obrony Narodowej. W ramach akcji związanej z wejściem w życie Ustawy o obronie Ojczyzny, mającej na celu zwiększenie liczebności Sił Zbrojnych RP. W placówkach pocztowych na terenie całego kraju eksponowane są plakaty zachęcające do wstąpienia w szeregi Wojska Polskiego.

Dziś Wojsko Polskie liczy 111,5 tys. żołnierzy zawodowych i 32 tys. żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej, a ustawa z 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny przewiduje, że docelowo będzie to 250 tys. żołnierzy zawodowych i 50 tys. służących w WOT.

Materiały przygotowane przez MON zachęcają do wstąpienia do dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej. Informują o kwocie przyznawanej już od pierwszego dnia służby i stronie internetowej, gdzie chętni mogą założyć konto w procesie rekrutacyjnym.

Jako pracodawca, Poczta Polska wspiera także pracowników-żołnierzy WOT. Dba o to, aby umożliwić im realizację zadań wynikających przynależności do jednego z rodzajów  Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz wspiera zdobywanie nowych kwalifikacji w specjalistycznych dziedzinach wojskowych.  Potwierdzeniem zaangażowania Poczty Polskiej we wspieranie WOT jest tytuł laureata konkursu pn.: „Pracodawca przyjazny WOT” otrzymanej w 2019 roku przez region świętokrzyski Poczty Polskiej.

Poczta uruchomiła program „Ramię w Ramię z WOT”, którego kluczowymi elementami są: udział Pocztowców w budowaniu powszechnej gotowości do obrony terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wniesienie doświadczenia zawodowego i zdolności zdobytych podczas pełnienia służby do pracy zawodowej, zdobycie umiejętności i doświadczenia podczas szkolenia w ramach służby pełnionej w Wojskach Obrony Terytorialnej, które mogą służyć pracodawcy, współpracownikom oraz społecznościom lokalnym.

- Poczta Polska konsekwentnie wspiera akcje informacyjne inicjowane przez państwo i podmioty publiczne – wyjaśnia Daniel Witowski, rzecznik Poczty Polskiej. - Włączyliśmy się m.in. w nagłaśnianie komunikatów przygotowanych przez UOKiK („Policz i nie przelicz się!” –  apel o rozważne podejmowanie decyzji inwestycyjnych i finansowych), policję (ostrzegające przed oszustwami związanymi z wyłudzaniem pieniędzy) czy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. („Bezpieczny Przejazd”). Ostatnimi czasy mocno zaangażowaliśmy się również w promocję inicjatywy #MuremZaPolskimMundurem – przypomina Witowski.

Załączniki

kampania MON logo pp-100

kampania MON logo pp-100

jpg 3,4 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.