Poczta Polska wraca do galerii handlowych i wydłuża godziny pracy placówek
Zdecydowana większość placówek pocztowych zlokalizowanych w galeriach handlowych jest ponownie czynna. Spośród blisko 200 punktów blisko połowa pracuje już w standardowym czasie pracy. Poczta wydłużyła już godziny obsługi klientów w 40 proc. placówek w skali kraju.
Do końca maja – w związku ze znoszeniem kolejnych obostrzeń związanych ze stanem pandemii – Poczta Polska planuje uruchomienie wszystkich punktów obsługi klienta w galeriach handlowych. Także coraz więcej pozostałych placówek zaczyna wracać do godzin pracy, jakie obowiązywały przed wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego. Przestały już obowiązywać godziny wyłącznie dla seniorów. Obecnie czas pracy wydłużono w ponad 2800 lokalizacjach (ok. 40%). Kolejne decyzje będą uzależnione od nowych wytycznych Rządu.
– Wydłużenie czasu pracy placówek odbywa się przy zachowaniu wszystkich rygorów bezpieczeństwa. W placówkach obowiązują wydzielone strefy, klienci powinni zachować co najmniej 1,5 metrowy dystans od pracownika Poczty Polskiej. Bliższy kontakt jest możliwy wyłącznie na prośbę pocztowca. Osoby oczekujące na obsługę proszone są o ustawianie się także w bezpiecznej odległości od siebie. Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
W pocztowych placówkach zostały zainstalowane przesłony szklane lub z pleksi oddzielające pracowników obsługi od klientów. Dodatkowo pocztowcy są wyposażeni w maseczki, przyłbice oraz jednorazowe rękawiczki lub środki dezynfekujące.
Aktualne informacje o czasie pracy poszczególnych placówek są dostępne pod adresem: https://placowki.poczta-polska.pl/