Poczta Polska we współpracy z Orange wyposażyła listonoszy w ponad 20 tys. nowych tabletów
Listonosze Poczty Polskiej pracują już na nowych tabletach. To efekt wdrożenia umowy zawartej między Pocztą Polską, Integrated Solutions i Orange Polska. Z roku na rok liczba elektronicznych potwierdzeń odbioru przesyłek rośnie o ponad 30%.
Ponad dwadzieścia tysięcy nowych tabletów trafiło już w ręce listonoszy Poczty Polskiej. To efekt realizacji części umowy podpisanej w grudniu 2019 r. Jej wartość sięga ponad 116 mln PLN w ciągu 3 lat. Obecnie Poczta dostarcza średnio miesięcznie około 5 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) dla sądów, prokuratur oraz innych instytucji i firm, które wolą elektroniczną formę potwierdzenia.
– Umowa przewiduje nie tylko zakup nowoczesnego sprzętu z zestawem akcesoriów, ale również zapewnia Poczcie Polskiej pełen dostęp do pakietu usług serwisowych, transmisji danych i licencji – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej – Jest to największy tego typu program wdrożeniowy w Europie w ostatnich latach. To dla nas olbrzymia satysfakcja. Tym bardziej, że dzięki temu znacząco poprawi się komfort pracy listonoszy i jakość obsługi naszych klientów – dodaje Tomasz Zdzikot.
Klienci korzystający z EPO otrzymują informację o doręczeniu przesyłki w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie umożliwia przekazanie klientowi pełnej informacji o terminie odebrania przesyłki, a także przekazanie obrazu złożonego z podpisu wraz z cechami biometrycznymi. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom wszystkie dane o doręczanych przesyłkach klienci otrzymują w pliku elektronicznym.
- Cieszę się, że możemy dziś mówić o przeprowadzonym z sukcesem wdrożeniu usługi Mobilny Listonosz dla Poczty Polskiej, która od lat należy do grona naszych kluczowych klientów. Był to dla nas największy projekt sprzedażowy w ostatnim roku. Kompleksowa oferta Orange oraz Integrated Solutions pozwala nam realizować tak duże projekty, które z jednej strony wspierają procesy digitalizacji firmy, a z drugiej poprawiają cyfrowe doświadczenia klientów. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia i z tak dobrej współpracy z Pocztą Polską – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. rynku biznesowego.
Projekt Mobilny Listonosz, a także zakup sprzętu wraz z usługami są szczególnie ważne w związku ze zwiększającą się co roku liczbą przesyłek z Elektronicznym Potwierdzeniem Odbioru. Nowy sprzęt umożliwi Poczcie Polskiej obsługę tego typu doręczeń przez kolejne 3 lata.