Kurier_ Poczta Polska Kurier_ Poczta Polska

Poczta Polska: w sezonie przedświątecznym wyślemy rekordową liczbę paczek

Poczta Polska i inni operatorzy przygotowują się na obsłużenie zwiększonej liczby zamówień przedświątecznych – w kulminacyjnym momencie przesyłek może być nawet o 50 proc. więcej niż zwykle.  Spółka przeprowadza ekspresowe rekrutacje, rozbudowuje sieć Odbioru w Punkcie oraz monitoruje pracę sortowni.

Dynamiczny wzrost liczby przesyłek związany z okresem Świąt Bożego Narodzenia zazwyczaj następuje w ostatnim tygodniu listopada. Poczta Polska w ubiegłym roku dostarczyła 120 mln przesyłek. W tym roku ten rekord zostanie pobity. Liczba przesyłek kurierskich nadanych w październiku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 20%. Najpopularniejsza usługa eCommerce - Pocztex Kurier 48 cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem, liczba tych przesyłek zwiększyła się o ponad 25-procent.

– Tegoroczny rekord dzienny zanotowaliśmy 13 listopada, nasi klienci nadali wtedy ponad 500 tys. paczek. W ubiegłym roku tyle  przesyłek nadano dopiero w tygodniu przed mikołajkami. To pokazuje, jak bardzo rozwija się rynek eCommerce i jak wielkie wyzwanie przed nami. Zachęcamy klientów, aby nie pozostawiali zakupów internetowych na ostatnią chwilę. Najlepiej jest złożyć zamówienie do połowy grudnia – rekomenduje Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Rozwiązaniem, które cieszy się coraz większą popularnością jest Odbiór w Punkcie. Z badania ARC Rynek i Opinia (październik, 2018 r). Korzysta z tej opcji prawie 30% eSklepów.

Poczta Polska ma największą sieć typu click&collect w kraju. Jej klienci  mają obecnie do dyspozycji 10,5 tys. punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski/saloniki RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Można to zrobić przy okazji codziennych zajęć, w drodze do pracy, przy okazji tankowania samochodu, robienia drobnych zakupów w osiedlowym sklepie albo odbierając dziecko ze szkoły. To klient decyduje, gdzie ma się zgłosić pod swoją przesyłkę.

W połowie listopada Poczta oddała do użytku nową sortownię w Koszalinie. W tym roku, w ramach budowy nowej architektury logistycznej, Spółka uruchomiła nową halę w Olsztynie oraz nową maszynę paczkową w Zabrzu. Dodatkowo – w związku ze szczytem paczkowym - uruchomiono czynne 24h na dobę Centrum Monitoringu, które ma zapewnić ciągłość procesów operacyjnych.

 Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty przesyłek eCommerce. Inwestycje w nową infrastrukturę to konieczność, jeśli chcemy być wiodącym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej. Aby tak się stało, dostosowujemy naszą sieć logistyczną nie tylko do opracowania listów, ale przede wszystkim do obsługi paczek i przesyłek paletowych – mówi Jerzy Garycki dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych w Poczcie Polskiej.

W ramach przygotowań do szczytu przedświątecznego, podobnie jak w poprzednich latach, Poczta Polska zatrudnia dodatkowe osoby. Oferta skierowana jest głównie do tych osób, które chcą dorobić i dysponują wolnym czasem. Ekspresowe rekrutacje odbyły się 14 listopada br. w ponad 30 lokalizacjach w kraju. Poczta planuje docelowo zatrudnić 1600 osób do  sortowni i transportu. Potrzebni są kierowcy i pracownicy sortowni, którym Poczta oferuje stawki godzinowe 15-25 zł, w zależności od stanowiska i lokalizacji oraz kurierzy otrzymujący wynagrodzenie za doręczone przesyłki.

W rekrutacji przedświątecznej zgłosiło się już ponad 4 tys. kandydatów, z których dotychczas zatrudniliśmy ponad 600 osób na umowę o pracę i ponad 500 na umowy zlecenia. W ekspresowych rekrutacjach wzięło udział blisko 200 chętnych do pracy – mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzający Pionem Kapitału Ludzkiego Poczty. – Oferujemy nie tylko pracę na umowy zlecenia, prowadzimy też rekrutacje na stanowiska listonoszy i do sortowni oferując umowy o pracę – dodaje Agnieszka Grzegorczyk.

Spółka umacnia pozycję lidera rynku  wśród sklepów e-commerce. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. z jej usług korzysta ponad połowa e-sklepów (52%). W sumie z usług Poczty Polskiej i Pocztexu korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora.

W 2017 roku całkowite obroty e-handlu w Polsce szacowano na poziomie ok. 40 mld zł, a w tym roku na ok. 50 mld zł. W ubiegłym roku klienci złożyli ok. 200 mln zamówień internetowych, które doręczono w formie przesyłek, a w tym roku szacuje się, że będzie ich  ok. 240 mln szt. Dziś ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie. 27% klientów planuje zakupy świąteczne przynajmniej miesiąc przed świętami. Najwięcej zakupów planujemy zrobić w ostatnich dwóch tygodniach przed Gwiazdką (nawet 60-80%). Aby jednak przesyłki miały szansę dotrzeć do adresatów na czas, najbezpieczniej zrobić zakupy do połowy grudnia.

Załączniki

Kurier_ Poczta Polska

Kurier_ Poczta Polska

jpg 1,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.