Poczta Polska w przetargach promuje umowy o pracę

Poczta Polska wdrożyła właśnie Kodeks Dobrych Praktyk Kupieckich w zakresie stosowania tzw. klauzul społecznych w prowadzonych przez siebie zamówieniach publicznych. Chodzi o promowanie dostawców zatrudniających swoich pracowników na etacie, bądź wykluczonych zawodowo. Spółka chce w jak najszerszym zakresie wprowadzić te rozwiązania. Waga kryterium społecznego może sięgnąć nawet 15 proc. oceny w zależności od zamówienia. Poczta Polska to narodowy operator, który zatrudnia blisko 80 tys. pracowników na umowach o pracę, dlatego propaguje działania mające na celu poprawę sytuacji na polskim rynku pracy.

Poczta Polska od 2014 roku, kiedy weszły w życie nowe przepisy prawa zamówień publicznych, stosuje także inne kryteria wyboru oferty, poza ceną - np. termin płatności, długość okresu gwarancji, termin dostawy, doświadczenie wykonawców, funkcjonalność urządzeń. Jednocześnie Spółka przygotowała się do wprowadzenia na szerszą skalę klauzul społecznych w postępowaniach przetargowych. Efektem jest wdrożenie Kodeksu, który zakłada, że waga kryterium społecznego w zależności od zamówienia może się wahać od 5-15%.

- Poczta Polska to firma, która działa na najbardziej konkurencyjnym rynku pocztowym w Europie przy drastycznie spadających wolumenach papierowej korespondencji, spowodowanej rewolucją cyfrową. Dodatkowo firma, mimo że nie otrzymuje dotacji z budżetu państwa, zatrudnia - w odróżnieniu od swojej konkurencji - niemal 100% swojej załogi w oparciu o umowy o pracę. Będąc największym pracodawcą w Polsce, firma chce być podmiotem odpowiedzialnym za stymulowanie dobrych praktyk w kształtowaniu godnych warunków pracy na polskim rynku. Stąd implementacja Kodeksu Dobrych Praktyk w postępowaniach przetargowych. Promowanie wykonawców uwzgledniających społeczne aspekty zatrudnienia może mieć również wpływ na jakość usług kupowanych przez Pocztę - podkreślił Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska jest wyjątkiem na polskim rynku pocztowym zatrudniając swoją załogę na etatach. Firma konkuruje z podmiotami, które preferują „śmieciowe” formy zatrudnienia, dzięki czemu mogą obniżać koszty działania. Mimo tego Poczta Polska udowodniła przez ostatnie lata, że potrafi zmierzyć się w walce konkurencyjnej nie tylko z prywatnymi operatorami o korzeniach kapitałowych zlokalizowanych w podatkowych rajach takich jak Malta czy Cypr, ale także z globalnymi koncernami.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.