Poczta Polska w okresie pandemii.jpg Poczta Polska w okresie pandemii.jpg

Poczta Polska w okresie pandemii wywiązuje się z zadań na rzecz Obywateli i Państwa

Blisko 98% placówek Poczty Polskiej pracuje w standardowych godzinach. Pomimo wprowadzonych nowych obostrzeń, punkty zlokalizowane w galeriach handlowych wciąż świadczą usługi pocztowe, finansowe i ubezpieczeniowe. Poczta Polska dbając o bezpieczeństwo klientów i swoich pracowników przypomina o obowiązku zakrywania nosa i ust oraz zachowywaniu bezpiecznego dystansu.

Od początku pandemii Poczta Polska wypracowała i wprowadziła szereg procedur oraz zmian w działalności Spółki, które mają na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Dzięki temu Poczta nieustannie świadczy usługi na rzecz klientów oraz instytucji i firm, które potrzebują sprawnej wymiany dokumentów i towarów. 

- Misją Poczty Polskiej jest realizowanie usług dla obywateli i Państwa w sposób ciągły, jak to robimy od ponad 460 lat.  Jako jedyna firma w kraju mamy odpowiednią infrastrukturę, która zapewnia komunikację i funkcjonowanie instytucji i firm nawet w warunkach tak wymagających, jakimi jest czas pandemii. Nadal w placówkach pocztowych można nadawać listy i paczki, można także potwierdzić profil zaufany, aby załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu w sposób prosty i szybki, czyli przez internet. Usługi bankowe i ubezpieczeniowe także oferujemy w naszych placówkach bez większych zmian. W ten sposób udowadniamy, że jesteśmy firmą godną zaufania naszych Klientów i robimy wszystko, by ich nie zawieść – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Dla utrzymania ciągłości pracy, Poczta Polska przeznaczyła kilkadziesiąt milionów zł na środki ochrony osobistej swoich pracowników. Najnowszym zakupem było 100 tys. maseczek wielokrotnego użytku z wkładką filtrującą, głównie dla listonoszy i pracowników ochrony. Dotychczas, od początku trwania epidemii Spółka przekazała pracownikom ponad milion różnego typu maseczek, 13,5 mln par jednorazowych rękawiczek oraz 887 tysięcy płynów do dezynfekcji rąk. Środki te pomagają bezpiecznie obsługiwać klientów. Pocztowcy zostali także wyposażeni w ponad 81 tys. przyłbic. W pocztowych placówkach zainstalowano plastikowe przesłony. Oprócz tego Spółka zakupiła 41 tys. szt. płynów do dezynfekcji powierzchni. W sortowniach przesyłek przeprowadzono dodatkowo 315 dezynfekcji.  

W przypadkach potwierdzonego zakażenia u pracownika, Spółka podejmuje decyzje o zakresie funkcjonowania placówki i jej dezynfekcji zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami Sanepidu. Punkt oddawany jest do użytku dopiero wtedy, gdy istnieje całkowita pewność, że można w nim bezpiecznie pracować. Jeśli pracownicy kierowani są na kwarantannę, podejmowane są wszelkie dostępne działania organizacyjne służące zabezpieczeniu bieżącej obsługi klientów Poczty Polskiej.

Bezpieczne usługi 

W celu zwiększenia bezpieczeństwa Poczta wprowadziła także szereg nowych usług. Jedną z nich jest możliwość odbierania przesyłki na podstawie PIN-u. Z jednorazowego kodu odbioru można skorzystać w usługach:  Pocztex, Paczka+ oraz Paczka pocztowa. Poczta Polska umożliwia także bezpieczny odbiór przekazów gotówkowych. Ma to szczególne znaczenie w przypadku wypłaty  rent i emerytur. 

Dla klientów, którzy bez wychodzenia z domu chcą skorzystać z e-usług grupu kapitałowej Poczty Polskiej, Spółka uruchomiła stronę www.poczta-cyfrowa.pl. Dzięki niej można m.in. kupić znaczek pocztowy, wysłać kartkę pocztową lub wygenerować nalepkę adresową. Na stronie można skorzystać  z szeregu usług finansowych np. nadać przekaz bądź przesłać pieniądze. Poczta wprowadziła także możliwość szybkiego zapłacenia mandatu przez internet. 

Poczta Polska pełniąc ważną rolę w funkcjonowaniu struktur państwa umożliwia także, dzięki sieci placówek w całym kraju, założenie Profilu Zaufanego przez platformę Envelo. Usługa ta daje możliwość wygodnego i szybkiego korzystania z e-usług administracji publicznej m.in. w zakresie dokumentów osobistych, meldunków, podatków, zasiłków i pomocy finansowej oraz różnego rodzaju zaświadczeń i odpisów.  Po zarejestrowaniu i założeniu konta na platformie Envelo należy potwierdź tożsamość w dowolnej placówce pocztowej i założyć Konto Zaufane Envelo, aktywując Profil Zaufany. 

11 listopada Poczta czci Narodowe Święto Niepodległości i nasze placówki nie będą obsługiwały klientów. 10 go listopada do godziny 22.00, 23.00 – szczegóły są już na stronie Poczty Polskij dostępne dla klientów.

Załączniki

Poczta Polska w okresie pandemii.jpg

Poczta Polska w okresie pandemii.jpg

jpg 2,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.