przesyłka paletowa.jpg przesyłka paletowa.jpg

Poczta Polska w nowej branży z przesyłką paletową

Poczta Polska pozyskała ważnego klienta – firmę Tobacco Trading International Poland (TTI), jednego z liderów rynku tytoniowego w Polsce. Poczta będzie wykonywała dla niej usługi logistyczne w ramach Krajowej Przesyłki Paletowej, która jest intensywnie rozwijana przez narodowego operatora pocztowego. 

Nawiązanie współpracy z firmą TTI otworzyło Poczcie Polskiej drogę do rozszerzenia swojego portfolio klientów do obsługi branży tytoniowej. Jej specyfiką jest podatek akcyzowy oraz spełnienie wymagań związanych z unijną dyrektywą „Track and Trace” – system śledzenia wyrobów tytoniowych, która określa identyfikację i cracking przesyłek. Wiązało się to z koniecznością dostosowania systemów informatycznych PP SA.

Rozwój usług logistycznych i pozyskiwanie nowych, kluczowych klientów w tym obszarze to strategiczny kierunek działań Poczty Polskiej. Pomimo pandemii w tym roku liczba naszych klientów korzystających z Krajowej Przesyłki Paletowej wzrosła o 16%  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej. 

Polska jest drugim co do wielkości, po Włoszech, producentem suszu tytoniowego w Europie. Uprawia się go głównie w południowo-wschodnich województwach naszego kraju.  Wyroby tytoniowe to towar lekki, przez co łatwy w obsłudze transportowej. Z drugiej strony specjalne wymagania regulacyjne na tym rynku sprawiają, że obsługa takich przesyłek paletowych wymaga  dostosowania swoich systemów informatycznych do obowiązku raportowania w systemie „Track and Trace” .

Transport ładunków paletowych, zarówno drobnicowych,  całopojazdowych, jak i częściowych, to ważna gałąź logistyki Poczty, którą firma sukcesywnie rozwija w kraju od 2009 r., a również  w Europie   (m.in. w Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Holandii) od lutego 2019 roku.  Na początku tego roku Poczta uruchomiła bezpośrednie połączenia z krajami bałtyckimi Litwą, Łotwą, Estonią, w lipcu wyjechały pierwsze bezpośrednie transporty do Czech i Słowacji.

 

Załączniki

przesyłka paletowa.jpg

przesyłka paletowa.jpg

jpg 150,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.