teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska w 2014 roku podwoiła sprzedaż usług logistycznych

Odnotowany w 2014 roku, już po raz kolejny, wzrost wolumenów oraz podwojenie wartości sprzedaży usług logistycznych to rezultat efektywnego wykorzystania posiadanej sieci. Innowacyjne rozwiązania oraz nowoczesna flota Poczty Polskiej umożliwia dostarczanie palet do najodleglejszych części Polski. Firma posiada atut, którego nie ma na rynku nikt inny – największą w kraju sieć logistyczną.

Dla klientów liczy się szybkość, kompleksowa, nowoczesna i dobrej jakości obsługa oraz wspomagające usługi dodatkowe.

Drobnica coraz bardziej dynamiczna

Najtrudniejszą formą logistyki, bardziej kosztową i obarczoną większym ryzykiem niż w modelu B2B, są dostawy w modelu B2C, czyli do finalnego odbiorcy. Poczta Polska skutecznie realizuje tę formę m. in. poprzez usługę Przesyłki Paletowej. Z oferty logistycznej Poczty korzystają sklepy internetowe z różnych branż od budowlanej, elektronicznej, przez kosmetyczną, wydawniczą po drewno-papierniczą i rolno-spożywczą.

TMS - informacja w czasie rzeczywistym

Pracownicy Poczty Polskiej, od kliku tygodni, korzystają z nowoczesnego systemu zarzadzania TMS (Transport Management System). System - przekazujący informacje o przesyłkach w czasie rzeczywistym - przeznaczony jest do planowania zadań transportowych w zakresie kolekcji, dystrybucji, połączeń liniowych oraz do raportowania. Wspiera zbieranie zleceń i pomaga w sprawnym zarządzaniu przepływem przesyłek krajowych oraz usług dodatkowych, usprawnia obsługę dokumentów zwrotnych oraz kontrolę sald paletowych. Przekłada się to na wzrost jakości świadczonych usług oraz wpływa na znaczną optymalizację kosztów.

Współdziałające usługi

TMS efektywnie współdziała z narzędziem Elektroniczny Nadawca, umożliwiającym integrację systemów klienta i Poczty Polskiej oraz samodzielne generowanie dokumentów przewozowych. Wspiera też usługę Pobranie, co przekłada się na skrócenie czasu realizacji przelewu pobranej kwoty za towar na rachunek klienta.

Poczta dysponuje najszybszą w Polsce usługą pobrania za towar (COD). Maksymalna kwota pobrania wynosi 20 tys. zł, a realizacja przelewu następuje w - unikalnym na rynku polskim - terminie nieprzekraczającym trzy dni. Klienci mający rachunek w Banku Pocztowym otrzymują kwotę pobrania w ciągu 24 godzin. Innym systemem Poczty opartym na serwisie internetowym jest E-klient. Oprócz bieżącej komunikacji z systemem operacyjnym czy wydruku dokumentacji, pozwala klientowi na zarządzanie informacją o przesyłkach. Wspiera także obsługę zleceń korespondujących. Pozyskiwanie szczegółowych danych o każdym ruchu palety w sieci logistycznej umożliwia współpraca TMS z urządzeniami mobilnymi wykorzystywanymi do skanowania palet w terminalach na każdym etapie. Informację o aktualnym statusie przesyłki dostarcza system operacyjny dzięki szczegółowym opisom wprowadzanym w przypadku odchyleń w dostawie.

Logistyka kontraktowa i magazyny

Poczta Polska proponuje także swoim klientom nowoczesną usługę magazynowania w formie powierzchni magazynowych klasy A z bezpośrednim dostępem do infrastruktury sieci dystrybucyjnej. Magazyny mają znakomite lokalizacje w całej Polsce. Oferta magazynowa Poczty dotyczy wszelkich czynności wykonywanych na powierzchni magazynowej, tj. przyjęcia towaru i jego rozładunku, formowania jednostek ładunkowych, składowania i zarządzania zapasami, kompletacji zamówień, zabezpieczenia towaru, wydania, jak również okresowych inwentaryzacji. Uzupełnieniem są usługi dodatkowe typu VAS, w skład których wchodzą: etykietowanie, oznakowywanie, przepakowywanie, tworzenie zestawów promocyjnych itp.
Obecnie proponowane są rozwiązania w obszarze logistyki kontraktowej w ramach już istniejących sieci terminali Poczty Polskiej. W kolejnym etapie uruchomione zostaną dedykowane powierzchnie wspierane nowoczesnym systemem WMS.

Rozwój usługi Przesyłki Paletowej oraz szybki wzrost liczby klientów zainteresowanych stałą współpraca został doceniony przez kapitułę konkursową programu badawczego „Operator Logistyczny roku 2014”. Poczta otrzymała wyróżnienie specjalne w kategorii: dynamiczne wejście na rynek krajowych przewozów drobnicowych.

 

Załączniki

 flota Poczta Polska.jpg

flota Poczta Polska.jpg

jpg 1,0 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.