Poczta Polska uzyskuje coraz wyższe przychody ze sprzedaży detalicznej
Widokówki, napoje chłodzące i słodycze znalazły się wśród towarów najczęściej kupowanych w placówkach Poczty Polskiej w czasie tegorocznych wakacji. W pierwszym półroczu 2019 spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży detalicznej, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018.
W placówkach pocztowych dobre wyniki sprzedażowe uzyskują prasa oraz książki, zarówno dla dzieci jak i dorosłych. W pierwszym półroczu br., w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego, spółka odnotowała wzrost dynamiki sprzedaży w takich kategoriach produktowych jak: napoje (wzrost o około 73%), art. sezonowe i regionalne (wzrost o około 58%), artykuły gospodarstwa domowego (wzrost o około 47%) oraz kosmetyki (wzrost o około 37%). Dobrze sprzedawały się też kalendarze (wzrost o 13,9%) artykuły piśmiennicze i biurowe (wzrost o 7,5 %) oraz skrzynki pocztowe (wzrost o 5,3%).
– Dzięki gęstej sieci naszych placówek, docieramy prawie do wszystkich mieszkańców naszego kraju. Posiadamy największą sieć sprzedaży we wsiach oraz w małych miastach. Prowadzona przez nas sprzedaż detaliczna potwierdza, że wypełniamy lukę na lokalnych rynkach, odpowiadając na potrzeby klientów. Od dawna prowadzimy sprzedaż prasy, czasopism i książek oraz artykułów papierniczych i zabawek. Stale poszerzamy naszą ofertę i jak pokazują wyniki sprzedaży z sukcesem – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes ds. sprzedaży z Poczty Polskiej.
Od kilku lat systematycznie rosną przychody Poczty Polskiej z działalności handlowej. Jest to zgodne ze strategią firmy, która zakłada intensywny rozwój handlu detalicznego i uczynienie z tego obszaru działalności źródła dodatkowych przychodów. W obliczu spadających przychodów z tradycyjnych usług pocztowych jest to szczególnie istotne i może poprawić rentowność stacjonarnej sieci sprzedaży spółki.
– Z roku na rok systematycznie spada liczba przesyłek listowych. Jednocześnie rośnie liczba paczek. Aby sprostać tym wyzwaniom Poczta Polska musi inwestować w nowoczesne rozwiązania, to z kolei wymaga pozyskania dodatkowych źródeł przychodów. Dlatego spadający wolumen listowy będzie uzupełniany przez inne usługi – podkreśla Grzegorz Kurdziel.
Spółka zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce stać się w segmencie handlu liczącym się w kraju dystrybutorem towarów okołopocztowych, papierniczych, biurowych, książek i prasy. Przyjęta polityka handlowa zakłada także sprzedaż upominków, słodyczy, gier, zabawek oraz towarów sezonowych.