Placówka pocztowa_ Poczta Polska  Placówka pocztowa_ Poczta Polska

Poczta Polska uzyskuje coraz wyższe przychody ze sprzedaży detalicznej

Widokówki, napoje chłodzące i słodycze znalazły się wśród towarów najczęściej kupowanych w placówkach Poczty Polskiej w czasie tegorocznych wakacji.  W pierwszym półroczu 2019 spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży detalicznej, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018.

W placówkach pocztowych dobre wyniki  sprzedażowe uzyskują prasa oraz książki, zarówno dla dzieci jak i dorosłych. W pierwszym półroczu br., w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego,  spółka odnotowała wzrost dynamiki sprzedaży w takich kategoriach produktowych jak: napoje (wzrost o około 73%), art. sezonowe i regionalne (wzrost o około 58%), artykuły gospodarstwa domowego (wzrost o około 47%) oraz kosmetyki (wzrost o około 37%).  Dobrze sprzedawały się też kalendarze (wzrost o 13,9%) artykuły piśmiennicze i biurowe (wzrost o 7,5 %) oraz skrzynki pocztowe (wzrost o 5,3%).

Dzięki gęstej sieci naszych placówek, docieramy prawie do wszystkich mieszkańców naszego kraju. Posiadamy największą sieć sprzedaży we wsiach oraz w małych miastach. Prowadzona przez nas sprzedaż detaliczna potwierdza, że wypełniamy lukę na lokalnych rynkach, odpowiadając na potrzeby klientów. Od dawna prowadzimy sprzedaż prasy, czasopism i książek oraz artykułów papierniczych i zabawek. Stale poszerzamy naszą ofertę  i  jak pokazują wyniki sprzedaży z sukcesem – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes ds. sprzedaży z Poczty Polskiej.

Od kilku lat systematycznie rosną przychody Poczty Polskiej z działalności handlowej. Jest to  zgodne ze strategią firmy, która zakłada intensywny rozwój handlu detalicznego i uczynienie z tego obszaru działalności źródła dodatkowych przychodów. W obliczu  spadających przychodów z tradycyjnych usług pocztowych jest to szczególnie istotne i może poprawić  rentowność stacjonarnej sieci sprzedaży spółki.

– Z roku na rok systematycznie spada liczba przesyłek listowych. Jednocześnie rośnie liczba paczek. Aby sprostać tym wyzwaniom Poczta Polska musi inwestować w nowoczesne rozwiązania, to z kolei wymaga pozyskania dodatkowych źródeł przychodów. Dlatego spadający wolumen listowy będzie uzupełniany przez inne usługi – podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Spółka zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce stać się w segmencie handlu liczącym się w kraju dystrybutorem towarów okołopocztowych, papierniczych, biurowych, książek i prasy. Przyjęta polityka handlowa zakłada także sprzedaż upominków, słodyczy, gier, zabawek oraz towarów sezonowych.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.