Poczta Polska: usługi pocztowe dla PGNiG za ponad 64 mln zł

Poczta Polska wygrała przetarg ogłoszony przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA w Warszawie na świadczenie usług pocztowych i odbiór korespondencji w 2014 roku. Oferta Spółki była korzystniejsza od propozycji złożonych przez InPost i PGP. Wartość umów przekracza 64 mln zł.

Przetarg rozpisany przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA został podzielony na dwa zadania. W pierwszym dotyczącym usługi doręczania przesyłek poleconych z masowego wydruku i przesyłek nadawanych przez wszystkie jednostki terenowe PGNiG przyjęta została oferta Poczty Polskiej za blisko 43 mln zł. Druga część zamówienia dotyczyła przesyłek nierejestrowanych z masowego wydruku. Propozycja Poczty Polskiej była cenowo i jakościowo lepsza od ofert złożonych przez InPost i Polską Grupę Pocztową. Wartość oferty Poczty Polskiej wyniosła niecałe 22 miliony złotych. Konkurenci wycenili swoje usługi odpowiednio o 1 mln zł i 2 mln zł więcej.

- Jesteśmy konkurencyjni cenowo i jednocześnie zapewniamy bezpieczeństwo świadczonych usług pocztowych. Efektem są wygrywane przetargi na całkowicie uwolnionym rynku pocztowym – mówi Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej. – Poczta Polska jest dziś jedyną firmą na rynku z tak rozbudowanym zapleczem pocztowo-logistycznym, dzięki czemu może realizować nawet najbardziej złożone zlecenia – dodaje Łukasz Gołębiowski.

Poczta Polska skutecznie walczy o rynek dla firm. Intensywne działania sprzedażowe Spółki na rynku klienta biznesowego i instytucjonalnego przynoszą efekty. W ostatnim czasie Poczta Polska pozyskała ważnych klientów na rynku usług listowych i paczkowych. Są to przedsiębiorstwa z branż telekomunikacyjnej, kosmetycznej, a także instytucje finansowo-bankowe i duże sieci handlowe. Firma zwiększa swój udział w rynku proponując wymierne korzyści biznesowe m.in. konkurencyjne, rynkowe stawki i rozwinięty system logistyczny obejmujący największą w Polsce sieć placówek i służbę doręczeń. Działania te prowadzone są w ramach konsekwentnej realizacji Strategii Poczty Polskiej.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.