Poczta Polska: usługa „Odbiór w PUNKCIE” cieszy się coraz większą popularnością
Coraz większą popularnością wśród klientów Poczty Polskiej cieszy się usługa „Odbiór w PUNKCIE”. Prawie pięciokrotnie częściej niż w 2016 roku przesyłki są odbierane poza placówkami pocztowymi. Zgodnie z regulaminami, paczka nadana poprzez Pocztę Polską czeka na odbiór 7 dni, niezależnie od tego, gdzie klient się po nią zgłosi. To szczególnie istotne w okresie przedświątecznego szczytu paczkowego.
Poczta Polska ma największą w Polsce sieć click&collect. Oprócz placówek pocztowych oferuje możliwość odebrania przesyłek na stacjach paliw PKN Orlen, w kioskach RUCH-u, a w Warszawie i na terenie wybranych miejscowości województwa mazowieckiego także w sklepach Żabka i Freshmarket. - Nasi klienci mogą odebrać przesyłkę w wybranym przez siebie punkcie usługowym o dogodnej porze, w jednej z 7 tysięcy lokalizacji. Jak pokazują najnowsze dane, oferowana przez Pocztę Polską usługa idealnie wpasowała się w potrzeby naszych klientów. Dlatego będziemy ją dalej rozwijać – mówi Paweł Kopeć, dyrektor sprzedaży w Poczcie Polskiej.
Z najnowszych danych wynika, że „Odbiór w PUNKCIE” notuje już ponad 30% wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Coraz większą popularność zyskuje możliwość odbioru paczki na jednej z blisko 1000 stacji paliw PKN Orlen, które w większości czynne są całą dobę, czy też w sieci kiosków/saloników RUCH-u, z których 98 proc. jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele. Od połowy listopada do sieci odbioru przesyłek kurierskich nadawanych przez klientów Poczty Polskiej dołączyły sklepy Żabka i Freshmarket. Widoczne jest bardzo duże zainteresowanie klientów tą formą odbioru przesyłek. W bieżącym roku obserwujemy wzrosty ilości paczek, które trafiają do sieci punktów naszych partnerów nawet po kilkadziesiąt procent w poszczególnych miesiącach.
Stawiając na rozwój sieci „Odbiór w PUNKCIE” Poczta Polska staje się aktywnym graczem na rynku usług kurierskich i paczkowych w dynamicznie rozwijającym się segmencie eCommerce. Szacuje się, że polski rynek eCommerce jest wart od 36 do 40 mld zł. i stale rośnie liczba osób kupujących w internecie. Szybka i tania dostawa stanowi coraz ważniejszy czynnik w podejmowaniu decyzji zakupowych przez e-klientów.
Oprócz rozwoju sieci „Odbiór w PUNKCIE” Poczta Polska usprawnia pracę swoich kurierów. Każdy z nich został wyposażony w terminale płatnicze, dzięki którym klient nie musi mieć przy sobie gotówki odbierając swoją przesyłkę zamówioną za pobraniem. Dodatkowo w okresie przedświątecznego szczytu kurierzy dostarczą paczki mieszkańcom dużych miast również w soboty.