Opole 1 Opole 1

Poczta Polska uruchomiła nowoczesną halę magazynowo-logistyczną w Opolu

Spółka uruchomiła nowoczesną halę magazynowo-logistyczną w Urzędzie Pocztowym Opole 1, w nowej lokalizacji przy ul. Wspólnej 1 N. To istotny element projektu rozbudowy nowej sieci logistycznej. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia efektywności dostaw przesyłek do Klientów biznesowych i indywidualnych. 

W nowo uruchomionej hali, pełniącej funkcję Punktu Rozdzielczo-Przeładunkowego, będą realizowane zadania z zakresu obsługi przesyłek paczkowych, kurierskich Klientów umownych czy załadunku i rozładunku transportów pocztowych. 

Nowa hala posłuży przede wszystkim kurierom, stąd będą wyruszać z przesyłkami do adresatów zlokalizowanych na terenie Opola i okolic. Nowoczesny obiekt dysponuje powierzchnią eksploatacyjną około 1,8 tys. m² i jest wyposażony w 5 doków oraz 7 bram rozładunkowo-załadunkowych. 

Hala usytuowana jest przy zjeździe z obwodnicy miasta, z bardzo dogodnym dojazdem.  Z obydwu stron znajduje się plac z dostępem do bram załadunkowo-rozładunkowych oraz doków, a także miejsca parkingowe. Ponadto w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się punkty usługowe, handlowe, zakłady, hurtownie, fabryki, magazyny oraz inne hale logistyczne.  

Konsekwentnie realizujemy założenia naszej Strategii - pozyskujemy i modernizujemy placówki pocztowe oraz obiekty infrastruktury logistycznej. Przeniesienie punktu przeładunkowego z centrum miasta wpłynie pozytywnie nie tylko na efektywność procesów logistycznych, ale również ograniczy ruch pojazdów w terenie zabudowanym. To zysk zarówno dla Klientów, dla których kluczowa jest sprawna obsługa przesyłek, jak i pracowników oraz wszystkich Opolan - mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej. 

Przeniesienie procesów logistycznych do nowej hali pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa opracowywania przesyłek i skrócenie czasu ich obsługi. Istotne jest również zlokalizowanie w jednym miejscu wszystkich pracowników związanych z procesami doręczania przesyłek. 

Placówka pocztowa przy ul. Krakowskiej nadal będzie obsługiwać Klientów indywidualnych świadcząc usługi pocztowe i finansowe. Na terenie Opola klienci mają do dyspozycji ponad 20 placówek pocztowych, a w całym województwie opolskim jest ich blisko 200.  

Załączniki

Opole 1

Opole 1

png 691,1 kB Pobierz
Opole 10

Opole 10

jpg 243,7 kB Pobierz
Opole 8

Opole 8

jpg 177,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.