Poczta Polska uruchomiła jeden z największych przetargów IT w Polsce
Operator pocztowy ogłosił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, na zakup licencji wsparcia technicznego oraz wsparcia do usług pakietów biurowych, poczty elektronicznej oraz oprogramowania do posiadanych już stacji roboczych i serwerów. To jeden z najważniejszych i największych przetargów IT w Polsce – z najwyższym budżetem dla usług informatycznych w Poczcie Polskiej.
Poczta użytkuje na co dzień takie produkty jak firmowa poczta elektroniczna, wideokonferencje, dokumenty w chmurze, pakiety biurowe. Przedmiotem obecnego przetargu jest sprzedaż i dostarczenie oprogramowania z licencjami na czas nieokreślony i z prawem do uaktualniania, udostępnienie pakietów subskrypcji usług standardowych i oprogramowania, zapewnienie standardowych pakietów usług hostowanych i platformowych oraz standardowych usług wsparcia do powyższych produktów, jak również zapewnienie dodatkowych pakietów wsparcia technicznego w łącznej liczbie godzin 600 w okresie trwania umowy.
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. W swoim zakresie ma zabezpieczyć produkty i usługi na potrzeby Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej S.A. tj. produkty i usługi dla Poczty Polskiej S.A., Banku Pocztowego S.A. oraz Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o.
Poczta Polska jako największy operator logistyczny, a zarazem największy pracodawca w kraju z siecią ok. 7,5 tys. placówek posiada
- ponad 40 000 komputerów,
- ponad 20 000 tabletów do obsługi przesyłek,
- ponad 8 000 serwerów,
- około 500 aplikacji i różnego typu oprogramowania IT.
Spółka jest największym pracodawcą w kraju. Zatrudnia ok. 80 tys. osób, m.in. listonoszy, kurierów, kierowców, pracowników obsługi klienta, pracowników sortowni, informatyków. Obecnie Poczta – w ramach projektu Mobilny Listonosz - dostarcza średnio miesięcznie około 5 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) dla sądów, prokuratur oraz innych instytucji i firm, które wolą elektroniczną formę potwierdzenia. Pandemia koronawirusa przyspieszyła konieczność przeprowadzenia pewnych procesów, m.in. cyfryzacji usług. Pracownicy muszą zdobywać nowe kompetencje. Listonosze posługują się już tabletami na co dzień od kilku lat, ale obecnie te kompetencje zyskują na znaczeniu.