Poczta Polska przetarg IT.jpg Poczta Polska przetarg IT.jpg

Poczta Polska uruchomiła jeden z największych przetargów IT w Polsce

Operator pocztowy ogłosił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, na zakup licencji wsparcia technicznego oraz wsparcia do usług pakietów biurowych, poczty elektronicznej oraz oprogramowania do posiadanych już stacji roboczych i serwerów. To jeden z najważniejszych i największych przetargów IT w Polsce – z najwyższym budżetem dla usług informatycznych w Poczcie Polskiej.

 

Poczta użytkuje na co dzień takie produkty jak firmowa poczta elektroniczna, wideokonferencje, dokumenty w chmurze, pakiety biurowe. Przedmiotem obecnego przetargu jest sprzedaż i dostarczenie oprogramowania z licencjami na czas nieokreślony i z prawem do uaktualniania, udostępnienie pakietów subskrypcji usług standardowych i oprogramowania, zapewnienie standardowych pakietów usług hostowanych i platformowych oraz standardowych usług wsparcia do powyższych produktów, jak również zapewnienie dodatkowych pakietów wsparcia technicznego w łącznej liczbie godzin 600 w okresie trwania umowy.

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. W swoim zakresie ma zabezpieczyć produkty i usługi na potrzeby Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej S.A. tj. produkty i usługi dla Poczty Polskiej S.A., Banku Pocztowego S.A. oraz Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o.

Poczta Polska jako największy operator logistyczny, a zarazem największy pracodawca w kraju z siecią ok. 7,5 tys. placówek posiada

-     ponad 40 000 komputerów,

-     ponad 20 000 tabletów do obsługi przesyłek,

-     ponad 8 000 serwerów,

-     około 500 aplikacji i różnego typu oprogramowania IT.

Spółka jest największym pracodawcą w kraju. Zatrudnia ok. 80 tys. osób, m.in. listonoszy, kurierów, kierowców, pracowników obsługi klienta, pracowników sortowni, informatyków. Obecnie Poczta – w ramach projektu Mobilny Listonosz - dostarcza średnio miesięcznie około 5 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) dla sądów, prokuratur oraz innych instytucji i firm, które wolą elektroniczną formę potwierdzenia. Pandemia koronawirusa przyspieszyła konieczność przeprowadzenia pewnych procesów, m.in. cyfryzacji usług. Pracownicy muszą zdobywać nowe kompetencje. Listonosze posługują się już tabletami na co dzień od kilku lat, ale obecnie  te kompetencje zyskują na znaczeniu.

Załączniki

Poczta Polska przetarg IT.jpg

Poczta Polska przetarg IT.jpg

jpg 247,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.