Poczta Polska uruchamia punkty zastępcze i punkty mobilne Poczta Polska uruchamia punkty zastępcze i punkty mobilne

Poczta Polska uruchamia punkty zastępcze i punkty mobilne na terenach dotkniętych przez żywioł

By zapewnić obywatelom dostęp do podstawowych usług urzędowych, od 17 września Poczta Polska uruchamia zastępcze punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. Docelowo w najbliższych dniach Spółka planuje uruchomienie mobilnych punktów pocztowych w miejscowościach zagrożonych powodzią z ograniczonym dostępem do usług finansowych i pocztowych. O miejscach działania tych punktów Poczta Polska będzie informować na bieżąco za pośrednictwem strony www.poczta-polska.pl oraz w mediach społecznościowych.

Lokalizacje zastępczych punktów pocztowych:

  • Wrocław, ul. Łagiewnicka 18 - punkt dla mieszkańców obszaru zagrożonego zalaniem (Osiedle Przedmieście Oławskie, Księże Małe i Wielkie),
  • Legnica, ul. Poznańska 50 - punkt dla mieszkańców Złotoryi i Świerzawy,
  • Jelenia Góra, ul. Spółdzielcza 43 - dla mieszkańców Jeleniej Góry,
  • Kłodzko, Objazdowa 14 - dla mieszkańców Kłodzka.

W zastępczych i mobilnych puntach pocztowych można będzie dokonywać przede wszystkim płatności i wypłat gotówki oraz zrealizować podstawowe usługi, jak nadanie listu czy paczki pocztowej. W zależności od zapotrzebowania Klientów Spółka będzie rozszerzać katalog świadczonych usług. Punkty będą działać od godziny 9:00, a godzina zamknięcia zostanie dostosowana do potrzeb mieszkańców.

Ze względu na sytuację kryzysową, jak w przypadku innych klęsk żywiołowych, pandemii i sytuacji wyjątkowych, spółka uruchamia także dodatkowe działania wspierające rząd i samorządy oraz pracowników Spółki. W porozumieniu z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa odpowiada na najpilniejsze potrzeby związane z dystrybucją brakujących produktów na zalanych terenach, udostępniając swoje możliwości logistyczne i magazynowe.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.