Poczta Polska udostępnia swoje placówki, wspierając obsługę wniosków o świadczenie „Dobry Start”
W wybranych 938 placówkach Poczty Polskiej możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu drogą elektroniczną wniosku o tzw. świadczenie 300+ w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS, którzy już rozpoczęli dyżury w placówkach w Małopolsce i innych lokalizacjach na terenie całego kraju.
W tym roku wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną, z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępniają taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „DOBRY START” przyznaje i wypłaca ZUS.
W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Poczta Polska udostępnia pracownikom ZUS placówki pocztowe, aby ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry Start”.
Pracownicy ZUS już rozpoczęli dyżury w kilkunastu placówkach województwa małopolskiego i wybranych pocztach w Warszawie, Wrocławiu i Włocławku. Wkrótce rozpoczną się także dyżury w wytypowanych placówkach kolejnych województw. Docelowo, wg aktualnych uzgodnień będzie to 938 miejsc na terenie całego kraju i lista ta z czasem będzie rozszerzana.
Lista placówek, w których można skorzystać z pomocy pracowników ZUS będzie dostępna na stronie Poczty. Informacje o dyżurach pracowników ZUS m.in. w placówkach pocztowych są również dostępne na stronie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start/dyzury-dobry-start.