PP 1 PP 1

Poczta Polska udostępnia swoje placówki, wspierając obsługę wniosków o świadczenie „Dobry Start”

W wybranych 938 placówkach Poczty Polskiej możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu drogą elektroniczną wniosku o tzw. świadczenie 300+ w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS, którzy już rozpoczęli dyżury w placówkach w Małopolsce  i innych lokalizacjach na terenie całego kraju. 

W tym roku wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną, z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępniają taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „DOBRY START”  przyznaje i wypłaca ZUS.  

W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Poczta Polska udostępnia pracownikom ZUS placówki pocztowe, aby ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry Start”.  

Pracownicy ZUS już rozpoczęli dyżury w kilkunastu placówkach województwa małopolskiego i wybranych pocztach w Warszawie, Wrocławiu i Włocławku. Wkrótce rozpoczną się także dyżury w wytypowanych placówkach kolejnych województw. Docelowo, wg aktualnych uzgodnień będzie to 938 miejsc na terenie całego kraju i lista ta z czasem będzie rozszerzana.

Lista placówek, w których można skorzystać z pomocy pracowników ZUS będzie dostępna na stronie Poczty. Informacje o dyżurach pracowników ZUS m.in. w placówkach pocztowych są również dostępne na stronie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start/dyzury-dobry-start

 

Załączniki

Plik z wykazem dyżurów ZUS

xlsx 88,8 kB Pobierz
Placówka PP

Placówka PP

png 729,4 kB Pobierz
Placówka PP

Placówka PP

jpg 112,6 kB Pobierz
Placówka PP

Placówka PP

jpg 128,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.