biuro prasowe (5) biuro prasowe (5)

Poczta Polska uczestnikiem warsztatów Cyber Range

Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty Polskiej, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową w związku z postępem technologii teleinformatycznych oraz zmianą preferencji konsumentów. Spółka realizuje działania zapewniające maksymalne bezpieczeństwo świadczonych usług. W dniach 1-2 grudnia br. specjaliści z obszaru cyberbezpieczeństwa Poczty Polskiej wzięli udział w warsztatach Cyber Range, organizowanych przez Eksperckie Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa.

Każdego dnia w cyberprzestrzeni dochodzi do milionów incydentów, z których wiele ma poważne konsekwencje finansowe czy wizerunkowe. Marka Poczty Polskiej jako największej firmy logistycznej w kraju, jest coraz częściej wykorzystywana w działaniach cyberprzestępców. Dlatego cyberbezpieczeństwo to w tej chwili jeden z najszybciej rozwijających się obszarów w Poczcie Polskiej. Spółka realizuje m.in. rozbudowę nowoczesnego centrum cyberbezpieczeństwa Security Operations Center.

Cyber Range to warsztaty z wykorzystaniem nowoczesnego środowiska cyber-poligonu, czyli symulowanej sieci. Tego typu wirtualne środowiska są wykorzystywane przez najbardziej zaawansowane firmy i organizacje, gdyż pozwalają stworzyć idealne warunki, by zmierzyć się w sposób kontrolowany z sytuacjami, które potencjalnie mogą przytrafić w codziennej pracy w obszarze cyberprzestrzeni. W ćwiczeniach organizowanych przez Eksperckie Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa pocztowcy mogli praktycznie zweryfikować swoje kompetencje w warunkach mocno zbliżonych do realnych działań, co pozwoli w efekcie lepiej chronić systemy informatyczne Spółki.

– Systemy teleinformatyczne Poczty Polskiej, które wspierają naszą pracę, są niezwykle rozległe i mogą prowokować do cyberataków. Dlatego ciągle inwestujemy w cyberbezpieczeństwo, aby spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa świadczonych usług. Poczta zdecydowała się wzmocnić swój zespół cyberbezpieczeństwa biorąc udział w ćwiczeniach Cyber Range organizowanych przez Eksperckie Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa podległe Ministerstwu Obrony Narodowej – podkreśla Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.

W spotkaniu uczestniczyli również Paweł Dziuba, Dyrektor Eksperckiego Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa (ECSC), gen. bryg. Karol Molenda, dyrektor Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni (NCBC) oraz Aneta Trojanowska, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Ministerstwie Obrony Narodowej, którzy wskazywali na to, jak ważne jest szkolenie kadr w obszarze szeroko rozumianej cyberprzestrzeni.

Cyberbezpieczeństwo to nie tylko nowoczesne technologie zapewniające ochronę danych i informacji, ale przede wszystkim człowiek, który jest najistotniejszym ogniwem w procesie reagowania na cyber-zagrożenia. Dlatego Poczta Polska konsekwentnie pracuje nad wzrostem świadomości pracowników, poprzez edukację uświadamiającą o nasilających się atakach oraz skutkach nieprzemyślanych zachowań. Na integralną całość zapewniającą ochronę składają się zatem zasoby ludzkie, procesy oraz systemy informatyczne. Polityka spójności pomiędzy tymi składowymi wpływa na działanie oraz efektywność funkcjonowania Spółki, a także przekłada się na szybkość i niezawodność usług na rzecz klientów i ich bezpieczeństwo.

Wśród operatorów usług kluczowych krajowego systemu cyberbezpieczeństwa biorących udział w warsztatach znalazły się: Poczta Polska S.A., Enea S.A., KGHM Polska Miedź S.A., Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, Narodowy Bank Polski, PGE Polska Grupa Energetyczna S.A., Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., PKO Bank Polski S.A. oraz CSIRT MON.

Załączniki

biuro prasowe (5)

biuro prasowe (5)

png 738,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.