teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska – szybki rozwój w sektorze ubezpieczeń

Wyniki sprzedaży polis życiowych w Grupie Poczty Polskiej – podsumowanie I półrocza 2015

Poczta Polska – poza działalnością pocztową, cyfrową i bankową – aktywnie działa na rynku ubezpieczeń. Rozwijane przez operatora narodowego usługi ubezpieczeniowe mają być w kolejnych latach znaczącym elementem stabilizującym strukturę przychodów Grupy Poczty Polskiej.

Poczta Polska ubezpiecza… nie tylko przesyłki

Poczta Polska – oprócz działalności na rynku pocztowym oraz bankowym – oferuje szeroki wachlarz usług ubezpieczeniowych. Pierwszym produktem w tym segmencie, z którym nowa spółka Poczty Polskiej – Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. – weszła na rynek jest grupowe ubezpieczenie na życie skierowane do Pocztowców. To unikatowe rozwiązanie zostało stworzone we współpracy z pracownikami i partnerami społecznymi Poczty Polskiej.

Już blisko jedna trzecia pracowników Poczty Polskiej posiada pocztową polisę na życie – spółka odnotowała ok. 21 tys. deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia. Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie w niespełna cztery miesiące od rozpoczęcia działalności operacyjnej zrealizowało roczny plan sprzedaży polis grupowych na życie. Zakres ubezpieczenia obejmuje ochroną ważne świadczenia dla specyfiki pracy Pocztowców

Cel? Zwiększenie wartości Grupy

W ubiegłym roku przychody Poczty Polskiej z usług bankowo-ubezpieczeniowych sięgnęły 51 mln zł i były o 45 proc. wyższe niż w 2013 roku. Przychody prowizyjne z ubezpieczeń również znacząco wzrosły, bo o 80 proc w 2014 roku w porównaniu z 2013 rokiem.
Kolejnym etapem intensyfikującym działalność Pocztowego TUnŻ będą polisy bancassurance dla klientów Banku Pocztowego, a następnie polisy na życie sprzedawane przy wykorzystaniu wszystkich kanałów dystrybucji Grupy Poczty, tj. z wykorzystaniem placówek pocztowych i listonoszy.

Strategia rozwoju, przyjęta w odniesieniu Ubezpieczeń Pocztowych,  pozwoli nie tylko na osiągnięcie efektu synergii, wynikającego z działalności pocztowo-bankowej Poczty Polskiej, ale przyczyni się również do zwiększenia wartości Grupy Poczty Polskiej w kolejnych latach.

Załączniki

Placówka Poczty Polskiej.JPG

Placówka Poczty Polskiej.JPG

JPG 83,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.