Poczta Polska szuka e-Gazel Biznesu w sieci
Rusza trzecia edycja rankingu najbardziej dynamicznych e-biznesów w Polsce. O tytuł e-Gazel Biznesu może ubiegać się każda firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2014-2015 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w 2015 roku. Poczta Polska jest partnerem konkursu organizowanego przez dziennik Puls Biznesu.
Autorem rankingu jest Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Spośród firm z branży e-commerce, które wykażą się najwyższą dynamiką, wybrane zostaną te najlepsze. Przyjmowanie zgłoszeń zakończy się w połowie września. W tym celu wystarczy wejść na stronę egazele.pb.pl i wypełnić formularz zgłoszeniowy. Następnie na podstawie otrzymanych danych powstanie lista rankingowa. Prezentacja wyników odbędzie się podczas 5 spotkań, na które zaproszeni zostaną laureaci rankingu z poszczególnych regionów kraju. Co ważne, w rankingu nie jest istotna wielkość firmy.
Partnerstwo Poczty Polskiej przy rankingu e-Gazel to efekt realizacji strategii, której priorytetem jest obsługa rynku e-commerce. Wartość rynku przesyłek kurierskich i paczkowych w Polsce w 2018 r. może osiągnąć ponad 6,4 mld zł, co oznacza że rocznie Polacy wyślą prawie 440 mln paczek. Dynamicznie rosnący rynek znajduje odzwierciedlenie w wolumenach paczek obsługiwanych przez Pocztę Polską. Spółka dostarczyła w 1 kwartale 2016 roku ponad 20 proc. więcej przesyłek w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej. To znacznie powyżej średnich wzrostów dla całego rynku.
Wraz ze wzrostem rynku paczkowego, zmieniają się również metody odbioru paczek. Firmy logistyczne oprócz standardowych dostaw „pod adres” produktów kupionych w sieci, doręczają je także do punktów odbioru. Działania Poczty Polskiej wpisują się w ten trend. Poczta Polska ma obecnie największą na rynku sieć do odbioru produktów zakupionych w sieci. Klienci mogą wybrać dogodne miejsce odbioru spośród ponad 4100 placówek pocztowych, ale także w prawie 1000 stacjach paliw ORLEN. W sumie, sieć Poczty Polskiej w opcji Odbiór w PUNKCIE obejmuje łącznie ponad 5 100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw ORLEN), spośród których niemal 20% stanowią punkty całodobowe.
Poza Pocztą Polską partnerami Pulsu Biznesu w tworzonym rankingu są: Bank Pocztowy i MasterCard.
Zgłoszenia: egazele.pb.pl