PP 1 PP 1

Poczta Polska: Szczyt świąteczny już się rozpoczął. Znaczące wzrosty wolumenów przesyłek i uruchomienie dostaw w weekendy

Tegoroczne inwestycje logistyczne Poczty Polskiej w nowe sortery w halach logistycznych we Wrocławiu, Lublinie i Lisim Ogonie już przynoszą efekty. W pierwszej połowie listopada br. Spółka obsłużyła o 35 proc. więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2022 roku.

Liczba przesyłek obsługiwanych przez Pocztę Polską stale rośnie. W połowie roku, czyli zwykłym okresie bez istotnych pików, Spółka obsługiwała średnio 20 proc. przesyłek więcej niż w tych samych miesiącach ubiegłego roku. Obecnie obserwuje się już wzrosty o 35 proc., co wskazuje na to, że Polacy wcześniej niż zwykle rozpoczęli przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia i chętniej wybierają dostawy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Co więcej, od najbliższego piątku, kiedy przypada Black Friday, spodziewane są już aż do Wigilii, największe wzrosty obsługiwanych przesyłek w okresie przedświątecznym.

W ramach zwiększonych wolumenów, Poczta Polska od 25 listopada rozpocznie doręczanie przesyłek w soboty. Kurierów spodziewać się mogą mieszkańcy Warszawy, Wrocławia i Poznania. Im bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym liczba obszarów, na których przesyłki zostaną doręczone w weekendy będzie rozszerzana.

Szczególnie popularnym sposobem dostawy przesyłek zamawianych za pośrednictwem Poczty Polskiej jest usługa Pocztex. Klient może wybrać najdogodniejszą formę odbioru zakupów spośród trzech możliwych wariantów:  Pocztex PUNKT – dostawa do sieci punktów, która obejmuje blisko 17 000 lokalizacji w całej Polsce, Pocztex AUTOMAT – dostawa do automatów paczkowych, zlokalizowanych w całym kraju i Pocztex KURIER – doręczenie przez kuriera pod wskazany adres. 

W ostatnim czasie Poczta Polska uruchomiła także dwie usługi, które mogą docenić także młode osoby – aplikację do obsługi przesyłek kurierskich Pocztex Mobile oraz możliwość nadawania paczek – w placówkach pocztowych i w sieci punktów partnerskich – bez konieczności drukowania etykiet.

Załączniki

PP 1

PP 1

png 726,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.