Sortownia_ Poczta Polska  Sortownia_ Poczta Polska

Poczta Polska: szczyt przedświąteczny w pełni. Ponad pół miliona nadanych przesyłek przed mikołajkami

Z tygodnia na tydzień rośnie o kilkanaście procent liczba nadawanych przez klientów Poczty Polskiej paczek. W poniedziałek poprzedzający mikołajki padł kolejny w tym roku rekord – Nasi klienci wysłali o 15% więcej przesyłek, niż tydzień temu, po „czarnym piątku”. Kolejny rekord został zatem pobity – mówi Justyna Siwek, rzecznik Poczty Polskiej.

Zakupy prezentów świątecznych przez internet  są coraz bardziej popularne. Nasi klienci nadają najwięcej przesyłek z weekendowymi zakupami z e-sklepów w poniedziałki. W połowie października ARC Rynek i Opinia przeprowadził sondaż z którego wynikało, że ponad 1/3 badanych respondentów planowało zamówić w e-sklepach więcej paczek niż w ubiegłym roku. Dane z listopada oraz pierwszych dni grudnia potwierdzają tę tendencję. Do wzrostu liczby paczek przyczynia się też kampania reklamowa Poczty Polskiej.

Wiele tygodni przed świętami Bożego Narodzenia zaczęliśmy opracowywać zwiększoną liczbę przesyłek firm oferujących swe usługi na rynku KEP (czyli kurier, ekspres, paczka). Najgorętszy okres to grudzień. Ponad 80% osób biorących udział w sondażu ARC Rynek i Opinia deklaruje, że stara się kupić prezenty jak najwcześniej – 38% jeszcze w listopadzie, 44% na początku grudnia. Tylko 17% respondentów planuje zakupy w pierwszej połowie grudnia.

Całodobowe centrum monitoringu Poczty Polskiej koordynuje pracę logistyki pocztowej tak, aby przesyłki docierały do klientów na czas. Od początku grudnia paczki są doręczane w dużych miastach także w soboty. Dodatkowo Poczta Polska wyposażyła wszystkich swoich kurierów w terminale płatnicze. Dzięki temu za przesyłki pobraniowe można  dokonywać płatności kartą lub BLIKIEM. Poczta jako jedyna firma na polskim rynku nie wprowadziła żadnych ograniczeń odnośnie nadawcy przesyłki przy tego typu płatnościach. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

- Zwiększyliśmy zatrudnienie w logistyce w okresie przedświątecznym, mamy dodatkowych pracowników sezonowych w sortowniach, a także dodatkowych kierowców i kurierów – mówi  Jerzy Garycki dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych. - Będziemy się starali dostarczyć wszystkie przesyłki na czas. Kurierzy będą pracowali nawet w sobotę przed Wigilią, aby każdy nasz klient znalazł pod choinką swój prezent. Nie warto czekać z zakupami internetowymi. Prezenty najlepiej zamówić do połowy grudnia – rekomenduje Jerzy Garycki.

Poczta Polska ma największą w Polsce sieć click&collect, dzięki której zamówione paczki można odebrać nie tylko w placówkach pocztowych, ale również na stacjach paliw PKN Orlen, w kioskach RUCH-u, a w Warszawie i na terenie województwa mazowieckiego w sklepach Żabka i Freshmarket.  - Nasi klienci mogą odebrać przesyłkę w wybranym przez siebie punkcie usługowym w dogodnej porze, w jednej z blisko 7 tysięcy lokalizacji – mówi Justyna Siwek, rzecznik Poczty Polskiej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.